6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 81
    #2363 |

Is er misschien iemand bekend met de regelgeving omtrent het opstellen van een Programma van Eisen.

Hoe vaak mag men een nota van aanvulling geven op een reeds bestaand PvE en mag dit voor elk onderdeel of zit hier een restrictie aan. Lijkt mij nameljk niet wenselijk bijvoorbeeld twee keer een aanvulling te hebben alleen maar omdat bijvoorbeeld de opsteller fouten maakt.

IS dit bij iemand bekend of weet iemand waar dit terug te vinden is.

–kruisje–
    Bijdrager
    Post count: 665

Hoe vaak mag men een nota van aanvulling geven op een reeds bestaand PvE en mag dit voor elk onderdeel of zit hier een restrictie aan. Lijkt mij nameljk niet wenselijk bijvoorbeeld twee keer een aanvulling te hebben alleen maar omdat bijvoorbeeld de opsteller fouten maakt.

Zijn geen restricties vastgelegd. Wijzigingen komen vaak voor in projecten, vaak is het makkelijke dit via een klein document te wijzigen. Wat is je bewaar daartegen?

jansen
    Bijdrager
    Post count: 81

Goedemiddag Kruisje.

Op zich heb ik daar geen bezwaar tegen. enkel de vraag of het ergens omschreven staat dat het mag of juist niet. Voor zover ik weet in bijvoorbeeld het vuurwerkbesluit mag het maar tot een bepaald percentage van de wijziging

Paul WendtPaul Wendt
    Bijdrager
    Post count: 330

Ik heb een zien staan …….. Programma van Eisen, definitieve versie 1.0, d.d. xx-xx-xxxx. Dat is pas dom.

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

Lijkt me sterk.

Ik denk dat er in het vuurwerkbesluit gedoeld wordt op wijzigingen zonder goedkeuring eisende partijen. Dit kan m.i. nooit omdat een eisende partij altijd gekend moet worden in de wijziging (hoe klein ook).

Oplossing is natuurlijk gewoon het PvE een andere naam geven. Heb je altijd een versie…….

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

In Memorandum 60 (vuurwerk verkoop/bewaar) staat in Checklist 3 voor periodieke inspectie en goedkeuring iets over wanneer een nieuw PvE geschreven moet worden. Het PvE zoals bedoeld in Memorandum 60 behelst echter meerdere disciplines; naast installatietechnische maatregelen ook bouwkundige en organisatorische maatregelen. Dit in tegenstelling tot een PvE BMI/OAI, welke vermoedelijk door de poster werd bedoeld.

J. Nieuwland

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.