6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 12
    #1906 |

Ik ben bezig met een sprinklerinstallatie, zeer uitgebreid met schuimblussing, bluscentrales en diverse aspiratiesystemen.

In eerste instantie was er alleen een BdB hierin werden voor alle niet standaard ruimtes een proefbrand geeist.
    De BdB opsteller is ook de certificerende instantie. Daarna is een PvE opgesteld, hierin wordt maar in 1 gebouw een proefbrand geeist ( in tegenstelling tot het BdB , dat eist proefbranden in 6 gebouwen).

Nu is mijn vraag, hoeveel proefbranden moet ik nu houden? De certificerende instantie moet de installatie keuren aan de hand van het PvE en niet aan de hand van het BdB toch?

De installaties die een proefbrand moeten hebben worden niet gebruikt voor de aansturing van enige blusinstallatie.

Graag hoor ik jullie mening in deze

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Ik denk dat de proefbranden noodzakelijk zijn om de juiste werking van de ASD te controleren.

J. Nieuwland

mippie esser
    Bijdrager
    Post count: 173

Als de ruimtes (nagenoeg) identiek zijn, hoef je maar in één ruimte aan te tonen of het systeem werkt. De ruimtes moeten dan wel ongeveer even groot en hoog zijn, de luchtverplaatsing mag niet te veel verschillen en ga zo maar door. Het maakt dan niet uit of er een blusinstallatie aan hangt.

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Als de ruimtes (nagenoeg) identiek zijn, hoef je maar in één ruimte aan te tonen of het systeem werkt. De ruimtes moeten dan wel ongeveer even groot en hoog zijn, de luchtverplaatsing mag niet te veel verschillen en ga zo maar door. Het maakt dan niet uit of er een blusinstallatie aan hangt.

Dit geldt niet voor ASD. De juiste werking van elke detector moet met een proefbrand worden aangetoond.
    (dit heb ik niet bedacht, komt van geaccrediteerde type A inspectie-instelling)

J. Nieuwland

richard visser
    Bijdrager
    Post count: 325

De 2535 zegt hier wel wat over, maar bij ASD lijkt het me zinvol om altijd te doen.

mippie esser
    Bijdrager
    Post count: 173

Dit geldt niet voor ASD. De juiste werking van elke detector moet met een proefbrand worden aangetoond.
    (dit heb ik niet bedacht, komt van geaccrediteerde type A inspectie-instelling)

J. Nieuwland

Geldt dit dan voor ASD die geplaast wordt, of hangt het af van de inspectie-instelling?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.