4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 3
    #1513 |

Goedemiddag,

ik ben bezig met het maken van een scriptie voor mijn opleiding MVK en mijn onderwerp is het opzetten van een BHV/ontruimingsplan voor het pand waarin wij gevestigd zijn. Het pand waarin wij gevestigd zijn heeft 7 verdiepingen.

Er hangt op geen enkele verdieping een plattegrond. Ik ben van plan dit te gaan maken, echter ik ben ook op zoek naar de wettelijke onderbouwing Ik ben al aan het kijken geweest in de Arbowet, Arbobesluit, Besluit brandveilig gebruik bouwwerken, niks te vinden terwijl ik me toch dacht te kunnen herinneren dat ik dat ergens gelezen had.

Kan iemand mij vertellen waar ik dit kan vinden? Gr Marloes

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Artikel 2.3.6 lid 5 van het Besluit brandveilig gebruik bouwwerken:

"5. Een gebruiksfunctie met een brandmeldinstallatie als bedoeld in artikel 2.2.1 heeft een ontruimingplan."

Voor het geschetste gebouw is een brandmeldinstallatie met tenminste niet-automatische bewaking en ontruiming type B noodzakelijk. Volgens mij zijn de plattegronden onderdeel van het ontruimingsplan.
    Voor praktische uitvoering van een ontruimingsplan zijn bij NEN documenten beschikbaar: NTA8112 deel 1 t/m 6.

J. Nieuwland

marloes damstra
    Bijdrager
    Post count: 3

Dank je wel!

louis van wijk
    Moderator
    Post count: 825

Maar een ontruimingsplattegrond is niet wettelijk vereist. (gebruik van de NTA’s is niet verplicht)

Er is eerder over geschreven in dit topic:
    gebruik/vlucht-plattengronden-t6.html?hilit=plattegrond

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.