15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 6
    #2418 |

Hallo allemaal,

Ten eerste allemaal prettige feestdagen!!

Ik de volgende vraag / probleem;

Ik probeer penta configtool 5.37 te installeren op een windows 7 laptop. Hierbij krij ik allerlei foutmeldingen. Ik heb dit al op proberen te lossen met compibiliteits problemen op te lossen, dit helaas zonder resultaat. Hoplelijk kan iemand mij hiermee helpen!

Alavast bedankt!

marcel rademakers
    Bijdrager
    Post count: 35

Hallo Peter,

Ik weet niet of je de 32 Bit of 64 Bit versie van Windows 7 hebt draaien ?
    Maar probeer dit maar eens:

Requires UAC to be turned off during install. Use account control.

Zo niet, dan hoor ik het graag !

Mooie Kerstdagen en een Stralend 2012 !

petetr van dongen
    Bijdrager

Hallo Marcel,

Bedankt voor je reactie!

De oplossing die jij geeft heb ik geprobeerd, maar nog steeds ondervindt ik het zelfde probleem.

Ik heb een 64-bits systeem, windows 7 professional.

Hopelijk heb je nog wat andere suggesties!

In ieder geval bedankt voor de moeite!

Groeten Peter van Dongen

marcel rademakers
    Bijdrager

Hallo Peter,

De oplossing was voor de 32 bit en 64 bit versies van Windows 7.
    Alleen als je de 64 bit versie hebt dan moet je nog iets extra’s doen t.o.v. de 32 bit versie.

64 bit may requires BDE manually editing to support longer path name for default install folder on 64 bit OS.

Het komt doordat de "program files" directory anders wordt weergegeven in de 64 bit versie van windows 7 dan in een 32 bit versie.

Succes ermee !

petetr van dongen
    Bijdrager

Hallo Marcel,

Wederom bedankt voor je snelle reactie!

Ik begrijp alleen niet goed hoe ik nu het probleem moet oplossen met jou tip.

Hopend op een reactie,

Groeten Peter van Dongen

marcel rademakers
    Bijdrager

Beste Peter,

Het komt doordat de ConfigTool er eerder was dan Windows 7.
    Microsoft heeft namelijk in Windows 7 wat aanpassingen gedaan t.o.v. vorige Windows versies.

De meeste Windows besturingsystemen hebben een map die heet Program Files.
    Windows 7-64 bit heeft er echter twee en een extra namelijk:
    Program Files, Program Files (x86) en ProgramData.

Daar gaat het installeren van de software bij de Windows 7-64 bit versie anders dan bij de andere Windows versies.
    Het programma wordt in een andere map geinstalleerd dan standaard/normaal is.
    Nu kun je met BDE (Borland Database Engine) een aanpassing maken in je systeem, zodat in de Windows 7-64 bit versie toch hetgene gevonden wordt wat nodig is om het programma op te starten.

Alleen moet je die aanpassing dus veranderen in Windows 7-64 bit.
    Google eens op: "Borland Database Engine Windows 7" misschien dat dit je verder helpt.

Ik heb hier (thuis-Kerstvakantie) jammer genoeg geen Windows 7-64 bit versie draaien, anders kon ik je meteen verder helpen. Heb hier alleen Windows 7-32 bit en daar draait de software perfect op, indien je wel bij het installeren UAC uitzet.

Indien het niet lukt dan moet je systeembeheerder je hiermee zeker verder kunnen helpen.

Groet,
    Marcel.

P.S Over enkele weken komt een nieuwe Penta ConfigTool versie 6.xx waarmee ook de nieuwe Hertek Penta 5000 brandmeldcentrale te programmeren is :idea:

jeffrey n
    Bijdrager
    Post count: 33

P.S Over enkele weken komt een nieuwe Penta ConfigTool versie 6.xx waarmee ook de nieuwe Hertek Penta 5000 brandmeldcentrale te programmeren is :idea:

[off-topic]
    Om maar even in te gaan op deze reactie.. hoe staat het precies met de Penta 5000? een jaar of 3 geleden werd er over gesproken, maar tot op heden niet op de markt…
    Zijn er softwarematig nu meer mogelijkheden? Ik heb bij de Penta toch meerdere keren softwarematig heel creatief iets moeten verzinnen om iets voor elkaar te krijgen.

petetr van dongen
    Bijdrager

Hallo Marcel,

Ik ben aan het stoeien gegaan, maar zonder het gewenste resultaat.

Misschien dat iemand anders op dit forum nog wat tips en trucs heeft over de penta config tool 5.37 en windows 7 64-bit??

Ik hoor het graag!!

P.S. Marcel bedankt voor je hulp!!

Groeten Peter van Dongen.

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

Uhm, 32 bit installeren?

64 bits systemen leveren (bij oudere) hard en software wel eens problemen op

petetr van dongen
    Bijdrager

Wat bedoel je met 32-bit installeren? Windows 7?

Er moet een andere manier zijn volgens Marcel!

Bedankt voor je reactie!

marcel rademakers
    Bijdrager

Hallo Peter,

Het klopt wat "kruislijst" zegt.
    Je kunt bijvoorbeeld op een andere partitie van je harddisk (in je laptop) een 32 bit besturingssysteem installeren naast Windows 7-64 bit.
    Bijvoorbeeld Windows XP.

Windows maakt dan zelf een Bootmenu aan, waarin je bij het opstarten van je laptop kunt kiezen of je standaard opstart met Windows 7 of binnen een bepaald aantal seconden kiest voor Windows XP.
    Je kunt de ConfigTool dan installeren op Windows XP (is 32 bit).

Indien dit niet je voorkeur heeft dan even aan je systeembeheerder vragen of hij de BDE aanpassing kan maken voor je.

Groet,
    Marcel.

petetr van dongen
    Bijdrager

Goedendag,

Het is me gelukt!!

Na veel puzzelen en googlen is het me gelukt om de juiste aanpassingen te doen in borland administrator!

De Penta configtool 5.37 werkt nu eindelijk op windows 7 64-bit.

Marcel, en de anderen, bedankt voor de tips.

Groeten Peter van Dongen

henry temmermans
    Bijdrager
    Post count: 13

[off-topic]
    Om maar even in te gaan op deze reactie.. hoe staat het precies met de Penta 5000? een jaar of 3 geleden werd er over gesproken, maar tot op heden niet op de markt…
    Zijn er softwarematig nu meer mogelijkheden? Ik heb bij de Penta toch meerdere keren softwarematig heel creatief iets moeten verzinnen om iets voor elkaar te krijgen.

Volgens mij wordt de nieuwe software februari vrij gegeven… / vanaf de vrijgave wordt pas bekend gemaakt wat de nieuwe centrale kan…

Peter KreulePeter Kreule
    Bijdrager
    Post count: 15

Even nieuwsgierig, wat moest je dan voor elkaar krijgen wat op de normale manier niet lukte?
    Wij werken ook met de Penta BMC’s, maar zijn volgens mij nog niet tegen de grenzen van het ontwerp aan gelopen…

jan brink
    Bijdrager
    Post count: 38

Ben ook benieuwd naar Jeffrey’s antwoord.

Ik stel gemiddeld een Penta per week inbedrijf.
    Van kleine standalone systemen tot zeer uitgebreide Penta Netwerken.
    En heb ook nog nooit een grens opgemerkt of een situatie meegemaakt waar de Penta niet mee uit de voeten kan.

Voor mij hoeft er geen nieuwe Penta te komen.
    Ben zeer tevreden met de huidige.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.