Brandpreventieforum Forums Bouw parkeerdek – verblijfsgebied

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 68
    #880 |

Ik heb een parkeerdek boven op een twee laags gebouw aangemerkt als GEEN verblijfsgebied. Je parkeert je auto en loopt naar beneden, in mijn ogen is dat geen verblijven.

De brandweer ziet dit anders.

Heeft iemand een goede onderbouwing voor mijn verhaal of zie ik het verkeerd?

Ik ben benieuwd,

Groet,

R.

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

Toelichting bouwbesluit:

Verblijfsruimte

In artikel 1, derde lid, is per gebruiksfunctie aangegeven welke activiteiten daarvoor kenmerkend zijn. Op die activiteiten zijn de voorschriften voor een verblijfsruimte van die gebruiksfunctie afgestemd. Van bijvoorbeeld een kantoorfunctie moeten de werkvertrekken voor administratieve werkzaamheden en voor een school de klaslokalen als verblijfsruimten worden aangemerkt. Behalve voor het verblijven van mensen kan een verblijfsruimte in bepaalde gevallen zijn bedoeld voor activiteiten waarbij het verblijven van mensen geen rol van betekenis speelt. Dit is bijvoorbeeld het geval indien het opslaan van goederen de kenmerkende activiteit is (een pakhuis). Een dergelijke verblijfsruimte wordt in dit besluit aangegeven als een verblijfsruimte niet bestemd voor het verblijven van mensen. Voor deze ruimten gelden op de desbetreffende situatie afgestemde (lichtere) voorschriften. Het Bouwbesluit kent, behalve een verblijfsruimte ook een verblijfsgebied niet bestemd voor het verblijven van mensen.

kakadu
    Bijdrager
    Post count: 68

Tja ik ken dat verhaal ook.

En de kenmerkende activiteit van een parkeerdek is parkeren.

Maar het is een open parkeerdek dus niet een besloten ruimte. Daar moet toch wat op te verzinnen zijn.

Groet,

R

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.