3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 19
    #2394 |

Bij een van onze klanten, een grote winkelketen, is door ons een BMI geplaatst ( 2006 ) en gecertificeerd in segment LAAG. Ook is er een OH contract met de klant afgesloten.tijdens een verbouwing van de winkel is door een ander erkend BDB zonder medeweten van ons, onze installatie gewijzigd. Onder andere software aangepast in BMC, melders weggehaald, geen handbrandmelder bij een haspel etc. etc. Nu willen zij onze klant een onderhoudscontract aanbieden omdat dit door een overkoepelend orgaan zou zijn besloten. Hoe meer contracten des te goedkoper. Hoe kan een BDB zonder dat zij in het bezit zijn van het PvE, Rapport van Oplevering, certificaat een installatie van derden wijzigingen? Welke documenten zou de nieuwe onderhouder mij moeten aanleveren voordat ik de installatie overdraag? Ik ben als BDB tenslotte verantwoordelijk voor de installatie.
    Graag jullie reacties

MvG Vincent

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

……… van ons, onze installatie gewijzigd.

Hoezo onze? heeft de gebruiker de installatie niet betaald? Is het huur / lease / andere constructie?

Hoe kan een BDB zonder dat zij in het bezit zijn van het PvE, Rapport van Oplevering, certificaat een installatie van derden wijzigingen? Welke documenten zou de nieuwe onderhouder mij moeten aanleveren voordat ik de installatie overdraag? Ik ben als BDB tenslotte verantwoordelijk voor de installatie.

De gebruiker is eigenaar van de installatie (althans ga ik gemakshalve vanuit). Die kan dus doen en laten wat ie wil. PvE, RvOpl zijn door jullie (als huidige BDB) bij oplevering/certificering aangeleverd aan de gebruiker. De gebruiker kan deze documenten dus zonder probleem verstrekken aan een ander branddetectiebedrijf. De gebruiker zou bij jullie het contract moeten opzeggen en in principe zou je verantwoordelijkheid daarbij beëindigd worden.

J. Nieuwland

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

Inderdaad vervelend, maar in een open markt is dit mogelijk.

Veel branddetectiebedrijven laten hun ‘klanten’ graag geloven dat deze vastzit aan het branddetectiebedrijf.
    Overstappen is ook wel eens lastig omdat een BMC eingen software heeft, of dat het branddetectiebedrijf de codes niet af wil geven.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.