3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 81
    #1473 |

Op het forum zijn vast personen bekend met de regelgeving omtrent het opstellen van een programma van eisen.

Bij een object is een Brandmeldcentrale geeist met gedeelte bewaking met doormelding naar de alarmcentrale.

Nu staat bij het Pve dat de opsteller, branddetectiebedrijf, installatiebedrijf en onderhoudsbedrijf dezelfde personen (bedrijf) zijn.

Nu heb ik wel eens gehoord dat dit niet mag. Kan iemand mij hier meer over vertellen en eventueel ook waar ik dit in terug kan vinden.

Alvast bedankt.

–kruisje–
    Bijdrager
    Post count: 665

Bij een object is een Brandmeldcentrale geeist met gedeelte bewaking met doormelding naar de alarmcentrale.

Nu staat bij het Programma van Eisen dat de opsteller, branddetectiebedrijf, installatiebedrijf en onderhoudsbedrijf dezelfde personen (bedrijf) zijn.

Als er maar 1 eisende partij is voor de installatie (bijvoorbeeld de gemeente) mag volgens de CCV regeling brandmeldinstallaties 2002 iedereen, of die verstand van zaken heeft of niet, een PvE schrijven.

Zijn er twee eisende partijen (gemeente en gebruiker) moet het PvE door een Erkend PvE opsteller worden geschreven.

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.