Brandpreventieforum Forums Gebruik opstellen inventaris

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 51
    #1423 |

hallo, nadat ik ongeveer het halve land heb afgebeld over wat nu wel en niet mag bij artikel 2.3.1 van ons zeer geliefde gebruiksbesluit, heb ik niet eendezelfde uitspraak gehoord. Ik heb natuurlijk ook een mening en dat is zolang ik onder die 100 blijf ik mag neerzetten wat ik wil zolang ik maar genoeg uitgangen en gangbreedte heb om te vluchten(zie doel)
    Heb ik 101 dan mag ik niet meer dan 4 stoelen naast elkaar en meer dan 4 achter elkaar. Maar mag 3 of 4 naast elkaar en 300 rijen achterelkaar wel dan??? nu jij!!!!! Erstaat toch echt "EN"

Kan iemand mij op tekening uittekenen of in ieder geval heel duidelijk verwoorden wat er nu staat in dit artikel en dan vooral lid 2. Begin aub niet over de toelichting want die is volgens mij door iemand geschreven met iets in de ogen??!!!!!

Aub ook even vermelden wat julie met een rij bedoelen, want die meningen zijn ook verdeeld. Stond in de bouwverordening toch beter verwoord denk ik.

zeg niet: bel de brandweer of gemeente want dat zijn wij.

johan
    Bijdrager
    Post count: 621

volgens mij bedoelen ze inderdaad dat wanneer je >100 personen hebt en meer dan 4 rijen stoelen van meer dan 4 stoelen, moet de je stoelen koppelen of vastzetten.

met 300 rijen van 3/4 stoelen voldoe je aan het GB maar ik denk dat men er vanuit is gegaan dat dit soort situaties niet zo veel voorkomen zullen komen. lijkt me niet zo’n gezellige opstelling ;)

distefano
    Bijdrager
    Post count: 51

Ha Johan,

er zijn echter kerken die alles proberen en willen onderzoeken om maar niet te hoeven koppelen. Gelukkig niet allemaal maar er zijn er toch.
    He en als je de toelichting vergelijkt met het artikel wat vind je daarvan??
    bedankt voor je reactie, ik denk er net zo over.

hun willen graag 9 breedt en 11 rijen van 9 er achter plaatsen (99), blijven dus onder die 100 dus niet koppelen . tsja valt wat over te zeggen vind ik.

johan
    Bijdrager

inderdaad, deze situatie mag je goed vinden.
    Als je er een slecht gevoel bij heb is het wellicht handig om een een dienst bij te wonen en ff te tellen ;)

jdv80
    Bijdrager
    Post count: 20

Volgens mij staat er in lid 2 het volgende;

4 0f meer rijen EN 100 of meer stoelen dat de situatie dan gekoppeld moet zijn… het aantal stoelen in een rij staat vermeld in lid 5 met 1 zijde vluchten en in lid 6 aan twee zijde vluchten..
    ook als je onder de 100 stoelen blijft kan de situatie gekoppeld worden want er wordt uitgegaan van de vloeropp per persoon. hoe minder ruimte hoe eerder er gekoppeld moet worden,….

zo zie ik het.

johan
    Bijdrager

ik mis het woord "EN" in lid 2, als men geen rijen stoelen plaatst is het niet nodig om te koppelen, wel moet ik uiteraard voldoen aan lid 1 en voldoende ruimte per stoel reserveren.

…Anders zouden we op bijna elk bruiloftsfeest (of ander feestje…) met >100 personen en > 100 stoelen, de stoelen moeten gaan koppelen, dat lijkt me niet de bedoeling en ook niet echt gezellig ;)

Lid 3 t/m 6 volgen mijns inziens op lid 2 wanneer we uit gaan van in rijen geplaatste stoelen.

duiveltjeduiveltje
    Bijdrager
    Post count: 417

Stef,

Volgens mij is het zo krom opgeschreven omdat je anders niet meer 150 man in een zaal kunt laten klaverjassen zonder de stoelen aan elkaar te moeten koppelen. Maar 3 rijen van 50 stoelen hoeven niet te worden gekoppeld, wel moeten om de 16 stoelen "gangpaden" worden gehouden tussen de stoelen. En zoals bij het bovenstaande voorbeeld met de 99 stoelen moet je ook even kijken of je aan lid 1c voldoet, anders wordt het alsnog koppelen om aan lid 1b te voldoen.

Groetjes Henri

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.