Brandpreventieforum Forums Bouw Ontvluchting logies-en woonfunctie

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 8
    #2966 |

Ik kreeg vandaag het verzoek van een opdrachtgever te kijken naar een aanpassing in het ontwerp. Het gaat om een nieuw te bouwen logies- en woongebouw met 3 verdiepingen. Het gebouw kan worden ontvlucht middels twee trappenhuizen aan het eind van de galerij (niet besloten). Er kan dus ten alle tijden twee kanten op worden gevlucht.

Nu willen ze op deze galerij een tochtportaal creëren met een trap erin die toegang geeft tot twee logiesfunctie op de derde verdieping en een woonfunctie op de tweede verdieping. Het tochtportaal wordt besloten en vanuit het tochtportaal kom je weer op de galerij en kan je naar de twee trappenhuizen vluchten. De overige woningen en logies komen rechtstreeks op de galerij uit.

De logiesfuncties op de derde verdieping hebben dus tot aan de uitgang van het tochtportaal op de tweede verdieping maar een vluchtweg.
    In het tochtportaal komt nog een lift uit en 1 woonfunctie.

Zie bijlage voor voorbeeld situatie.

Volgens mij gaat het fout op BB artikel 2.104 lid 3: een extra beschermde vluchtroute voert niet door een trappenhuis. En mag dit niet zo worden uitgevoerd.

Nu ben ik heel benieuwd of ik dit goed heb en of er nog meer artikelen zijn waar dit op fout gaat?
    Alvast bedankt voor het meedenken!
    20150323_153953.jpg

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2268

Heb je al in het 4e lid gekeken, daar waar lid 2 en 3 worden uitgeschakeld zodra je het wel over een trappenhuis hebt? :)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.