5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 2
    #1449 |

Wie kan mij antwoord geven op de onderstaande vraag.

Een gebouw heeft 3 ontruimingszones (ontruiming per bouwlaag/niet vertraagd). Op de bovenste verdieping is een dood eind.
    Moet dit dode eind als een aparte ontruimingszone worden aangestuurd?

Alvast vriendelijk bedankt voor de reactie.

Stijn

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

Wat denk je zelf?

Bij detectie in het samenvallend gebied dient het betreffende gebied gealarmeerd te worden.

Momenteel heb je drie zones, bijvoorbeeld laag 0, laag 1 en laag 2.

Op laag 2 is een samenvallen vluchtroute. Het staat je vrij om deze laag in twee zones in te delen. Vraag is alleen welk doel je hiermee bereikt. Sterker nog: waarom is het gehele gebouw niet een zone?

tantaman
    Bijdrager
    Post count: 92

Beste Stijn,

je kan er een vierde zone van maken, je kan ook totaalontruiming maken. Dat deden we in het verleden ook, denk maar aan die aardappelfabriek in mijn omgeving……………

Als je vragen hebt …………….

stijn belt
    Bijdrager
    Post count: 2

Is het niet zo, dat het dode eind altijd ontruimd dient te worden in het geval van een brandalarm, (ook al is het in een andere ontruimingszone)?

@Tantaman, ik heb je nummer nog, we hebben contact. Goed om van je te horen.

tantaman
    Bijdrager
    Post count: 92

Stijn,

het "dode eind" dient ontruimt te worden als de vluchtweg waarop dat deel is aangewezen belemmerd gaat worden, dus niet als elders in het pand een ontruiming plaats vind.
    Uiteraard moet je wel de hele vluchtweg goed bekijken, want die zou wel eens door een van die andere ontruimingszones kunnen lopen.
    Wat is de rede van het ontruimen in zones?

off topic:
    is wederzijds.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.