Brandpreventieforum Forums Brandmeldinstallatie en Ontruimingsinstallatie Ontruiminginstallatie Type A of B?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 138
    #2700 |

In de NEN 25775 wordt aan de hand van een stromingsdiagram (functie en oppervlakte) bepaald of er een type A of type B in moet komen.

Deze opp. is dat BVO of gebruiksopp?

Ik heb namelijk nu een gebouw met 10.500m² BVO en een gebruiksopp. van 9.550m².
    Wordt dit nu type A of B?

Zelf ben ik van mening dat het gaat om gebruiksoppervlakte, aangezien ze het ook over gebruiksfuncties hebben.

freddy x
    Bijdrager
    Post count: 67

Staat toch gewoon in het stromingsdiagram: "Totaal gebruiksoppervlak >10000 m2?"

hans de jong
    Bijdrager
    Post count: 138

Inderdaad in de oude NEN 2575 staat letterlijk gebruiksoppervlakte. Alleen in de nieuwe NEN 2575 is dat aangepast en staat er geen gebruiksoppervlakte maar gebruiksfunctie met een oppervlakte.

In het bouwbesluit wordt de nieuwe 2575 nog niet aangehaald. Volgens mij moet je dan inderdaad de oude nog hanteren en kom je uit op gebruiksoppervlakte.
    Maar de vraag blijft wel staan volgens de nieuwe norm.

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

Binnen de regelgeving praten we bij alle eisen die aan oppervlak zijn gekoppeld over gebruiksoppervlak.

geen bvo of vvo of wat dan ook maar GBO zou ik zeggen

kruisje pietersenkruisje pietersen
    Bijdrager
    Post count: 172

Binnen de regelgeving praten we bij alle eisen die aan oppervlak zijn gekoppeld over gebruiksoppervlak.

geen bvo of vvo of wat dan ook maar GBO zou ik zeggen

Daar kan ik me volledig bij aansluiten..

X never ever marks the spot

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.