8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 91
    #2901 |

Goedemiddag,
    Ik zit even met een twijfel mbt het geluidsdrukniveau van een ontruimingsinstallatie type B.
    In de NeN 2575-3/A1:2013 op bladzijde 3 wordt gesproken over een algemeen niveau van 65 DB en minimaal 6db boven het gemiddelde omgevingsgeluid.
    Mijn installateur geeft aan dat alles 65 DB moet wezen, dat houdt in dat ik bijna elke ruimte moet voorzien van slow-whoops. Terwijl ik bijna overal makkelijk 6DB boven het gemiddelde omgevingsniveau zit.

Kan iemand zeggen wat nu lijdend is?

Alvast bedankt.

Gr Ronr

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Beide, dus zowel 65 dB als ook 6 dB boven het omgevingsgeluid.

J. Nieuwland

richard visser
    Bijdrager
    Post count: 325

6 db boven het omgevingsgeluid met een minimum van 65 db.

ronr
    Bijdrager
    Post count: 91

Beide erg bedankt voor het antwoord, ik hoopte dat minimaal 6db boven omgevingsgeluid genoeg was.
    Ik heb een pandje met veel spreek/behandelruimtes die voorzien zijn van zeer goed geïsoleerde deuren en wanden ivm privacie, waarbij het geluidsniveau niet boven de 60db uit komt. Dat wordt een duur klusje om het aan te passen.

Ik ga mijn chef maar eens blij maken met dit bericht:-)

Gr Ron

kruisje pietersenkruisje pietersen
    Bijdrager
    Post count: 172

Of de NBF als uitgangspuntendocument aanwijzen….. :wink:

X never ever marks the spot

christiaan van de geerchristiaan van de geer
    Moderator
    Post count: 180

Nederlandse Bowling Federatie (NBF) of toch niet…

Een feit is objectief als het onafhankelijk is van de mening van mensen, als er geen interpretatie bij nodig is.

kruisje pietersenkruisje pietersen
    Bijdrager
    Post count: 172

Nederlandse Bowling Federatie (NBF) of toch niet…

:W: :H: :W: :H: :W: :H: :W: :H: :W: :H: :W: :H: :W: :H: :W: :H: :W: :H:

Nederlandse Brandweer Federatie heeft ooit een boek uitgegeven "Een brandveilig gebouw installeren" Zeg maar de voorloper van de NVBR boeken "Brandbeveiligingsinstallaties". In hoofdstuk 2 werd omschreven waar een ontruimingsalarminstallatie aan moest voldoen. In dit stuk is vastgelegd dat het geluidsdrukniveau van het ontruimingsalarmsignaal minimaal 10 dB(A) boven het omgevingslawaai moet liggen.

X never ever marks the spot

marcel van opdam
    Bijdrager
    Post count: 174

Leuk om te lezen dat wordt gerefereerd naar één van onze uitgaven. De hele reeks bestond uit vier delen.
    De oorspronkelijke boeken hadden we expliciet geschreven voor de Gemeente Amsterdam. Later zijn de boeken nog uitgegeven als de bekende brandveiligheidsconcepten. Maar ja dat was vroeger ….

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.