Brandpreventieforum Forums Sprinklerinstallatie NFPA en NEN ongesprinklerd inpandig kantoor

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 181
    #107 |

jullie mening over de volgende situatie:

Bouwaanvraag voor inpandig kantoor volledig gelegen in een gesprinklerd distributiecentrum.

Vooralsnog inpandig kantoor (twee laags, elk ca. 50 m2) ongesprinklerd en 30 minuten brandwerend afgescheiden van het DC.

Ik ben benieuwd.

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

Ik zou zeggen minstens 60 minuten brandwerendheid. Ik weet niet of dit een regel is of een ervaringsgetal maar ik heb altijd geleerd 60 minuten wbdbo tussen gesprinklerd en ongesprinklerd. Vroeger werd er zelfs (door de verzekeraars) 240 minuten geeist. En nu word er in somigge gevallen met een installatie op basis van fm/nfpa enzz ook meer als 60 geeist. Maar dat zou je in de betreffende regelgeving na moeten zoeken.

anonymous
    Bijdrager
    Post count: 181

60 minuten voor een partiëel certificaat. 240 als je een volledig certificaat eist. Zit er BMI in het kantoor?Anders wordt de brand pas na ??? minuten ontdekt (afhankelijk van plaats kantoren, omgeving, tijdstip, etc) en dan is er een groter risico dat de brand door de scheiding heen komt en de sprinklerinstallatie het niet aan kan

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.