Brandpreventieforum Forums Gebruik onderhoud noodverlichting

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 91
    #1362 |

Hallo allen,

In onze gebouwen hebben we zo’n 300 noodverlichtingsarmaturen ( nood, vluchtweg en paniek) Wij willen onze td deze armaturen zelf laten onderhouden. Nu is het zo dat deze armaturen volgens het gebruiksbesluit onderhouden moeten worden zodat een goede werking gewaarborgd is. In het gebruiksbesluit staat dat dit kan volgens publicatie nr 79 "inspectie en onderhoud van noodverlichtingsinstallaties"van ISSO/NFVN/uneto-vni ( juni 2004)

Weet iemand waar ik dit kan vinden.

Alvast mijn grote dank.

RonR

jarnold ter meer
    Bijdrager
    Post count: 252

Hier zitten auteursrechten op, dus is het niet ergens gratis te downloaden volgens mij. Via o.a. ISSO kun je het bestellen. Gelukkig is de publicatie niet al te duur, dus valt het te overzien. Check onderstaande link:

http://www.isso.nl/producten/isso-winke … icatie/78/

Succes :wink:

ronr
    Bijdrager

Hallo Jarnold,

Bedankt voor je reactie. Ik zal kijken of ik hem hier mag bestellen.

Gr, Ron

ronr
    Bijdrager

Hallo,

Is er ook een standaard formulier op de markt waar je het onderhoud van noodverlichtingsarmaturen kan bijhouden?
    Ik heb nu zelf wat verzonnen om alle onderdelen, per armatuur, van het onderhoud te vermelden, maar het lijkt mij dat zoiets al bestaat. Ik kan het nergens vinden in ieder geval.
    Iemand een idee?

Alvast weer bedankt.
    Gr, RonR

ruud van liempd
    Bijdrager
    Post count: 189

Ik heb een tijdje geleden wat gemaakt voor onze uitbaters van kleinere horeca gelegenheden. Ze mogen van mij zelf het onderhoud doen als ze het maar goed vastleggen. Bijlagen bijvoegen lukt me nog niet maar ik stuur het wel per PM of mail.

eric marks
    Bijdrager
    Post count: 1

Beste Ron R,

Mijn ervaring is bij onderhoudnoodverlichting door TD’ers dat ze het wel kunnen maar te weinig tijd er voor hebben.
    En het is altijd goed om het te laten controleren door een ander bedrijf die kijkt als het goed is ook naar andere zaken zoals: Veilig vluchroutes, test de deuren opgebreken, geen lastige knoppunten in de vluchtroutes enz.
    Iemand die er al jaren werkt kijkt makkelijker over bepaalde zaken heen, die voor hem heel normaal zijn.
    Maar het kan wel in bepaalde situaties gevaarlijk zijn.

Met vriendelijke groet,
    Eric Marks
    Kiyori
    http://www.kiyori.nl

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.