Brandpreventieforum Forums Bouw Onafhankelijke vluchtroutes

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1
    #2514 |

Geachte Forumleden,

Mijn naam is Jeffrey Tukker student bouwkunde en op dit moment bezig met mijn afstudeeropdracht.

Voor mijn afstudeeropdracht onderzoek ik het combineren van vertical farming met een woonfunctie en ben op dit moment bezig met het intekenen van de plattegrond. (zie bijlage)

De vertical farm bevindt zich in de kern van het gebouw en is een brandcompartiment. De woningen daarom heen bevinden zich in een brandcompartiment. Nou vroeg ik me af hoe het zat met de onafhankelijke vluchtroutes binnen het gebouw. Wanneer men uit de woningen vlucht komt men in de verkeersruimte die via twee mogelijkheden aansluit op een vluchttrappenhuis waarin zich liften en een vluchttrap bevindt.

Nu is de vraag: moet je wanneer je in het vluchttrappenhuis bevindt daar ook 2 onafhankelijke vluchtroutes hebben (wokkeltrap) of kan hier worden volstaan met een enkelvoudige trap.

Ook heb ik de vraag of ik direct uit de farm direct mag vluchten het trappenhuis in of dat ik hier nog een extra "sluis" moet maken (in de farm zal incidenteel iemand aanwezig zijn in verband met onderhoud en heeft dus ook de laagst mogelijke bezettingsgraad)

Graag hoor ik jullie mening

Met vriendelijke groet,

Jeffrey Tukker
    Student Haagse Hogeschool
    plattegrond.pdf

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.