Brandpreventieforum Forums De Koffiehoek Omscholing naar tekenaar sprinklers

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1
    #2187 |

Hallo allemaal,

aangezien ik mijn geposte bericht niet terug kan vinden ^^ nogmaals een bericht.

Ik ben beniewd of het mogelijk is om blanko dit vak in te gaan, ik heb een ruime ervaring met CADsystemen en vroeg mij af of het mogelijk is om mij om te laten omscholen tot tekenaar/ontwerper sprinkler installaties.
    Hebben jullie mischien tips voor mij hoe ik dit het beste kan aanpakken? zelf dacht ik sprinklertechnicus I en II te gaan doen en dan als aankomend tekenaar aan de slag te kunnen.
    Is dit haalbaar of moet met een zekere werkervaring hebben of voorkennis om deze opleidingen/werk te doen?

jullie input word zeer gewaardeerd!

mgv,

peter

koen vinken
    Bijdrager
    Post count: 2

Beste,

Ik kan je geruststellen met betrekking tot de sprinklertechnicus 1 cursus. Ik had nihil ervaring op gebied van stationaire brandbestrijding, bouwkundig of constructief. Ook ben ik geen technisch tekenaar. Mijn enige kennis was binnen het hydraulisch rekenen, vanuit chemische technologie en de wettelijke kenmerken.

En heb de Sprinklertechnicus zonder enig probleem ruim gehaald.

Nu is Sprinklertechnicus 1 ook niet bijster spannend, 2 vraagt wel een grotere uitdaging, maar daar kan ik niet over oordelen.

succes in ieder geval.

–kruisje–
    Bijdrager
    Post count: 665

Nu is Sprinklertechnicus 1 ook niet bijster spannend

Alleen de examen uitslagen zeggen iets anders,

Het lastige is dat je snel met de hand ( tekeningen met pen en lineaal) een installatie moet kunnen tekenen en berekenen. De tijd is als je niet veel ervaring hebt aan de korte kant.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.