Brandpreventieforum Forums Gebruik Noodvoorzieningen bedrijf

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 2
    #2534 |

Hallo allemaal,

Ik heb al tijden op dit forum rondgeneust maar ik kan de oplossing voor mijn probleem niet vinden.

Situatie:
    Ik werk hier bij een bedrijf met een kantoor- en magazijnfunctie. Het pand, uit de jaren 80, bestaat uit een magazijn (2000m2) met een aangrensend kantoor en een kantoor op de eerste verdieping (totaal kantoor 450 m2).

De eerste verdieping is met slechts één vaste trap bereikbaar, en telt vier kamers (grootste kamer 5 bij 5), er zijn geen brandmelders, wel een brandblusser en -slang.

Mijn vraag is:
    Is mijn bedrijf nu verplicht een noodtrap te maken aan de buitenkant, of zou het installeren van brand/rookmelders afdoende zijn (of moet ik beiden in gang zetten)? Ik heb de wetteksten erbij gezocht, maar ik twijfel over wat er gedaan zou moeten worden, dus ik dacht ik zet een berichtje op het brandpreventieforum, zij weten dit ongetwijfeld :W: .

Alvast bedankt voor jullie hulp!

MVG Coen

duiveltjeduiveltje
    Bijdrager
    Post count: 417

Als de vier kamers verblijfsruimten zijn, moet er of een noodtrap worden aangebracht, of een brandmeldinstallatie met ruimtebewaking en ontruimingsalarm.

coen orbaan
    Bijdrager
    Post count: 2

Bedankt voor je reactie!
    Het zijn inderdaad alle 4 verblijfsruimten. Max 3 personen per ruimte.

Wat betreft de brandmeldinstallatie: moet dit perse een hoop geld gaan kosten (dus een gehele installatie aanschaffen), of zouden 5 rook en koolmonoxidemelders (elke ruimte 1 + gang) ook afdoende zijn? Het pand is gehuurd en deze zal nog max 4 jaar gebruikt worden, dus de directeur geeft liever niet al te veel meer hieraan uit.

Ik hoor graag jullie reacties!
    MVG Coen

christiaan van de geerchristiaan van de geer
    Moderator
    Post count: 180

Beste Coen,

Het dient een brandmeldinstallatie te zijn, dus geen gekoppelde melders op 230 volt en/of batterijen. Ik help je graag verder, al vind ik dit niet helemaal de plek.

Als je wat gegevens en eventueel een tekening kan laten toekomen, ga ik er graag mee aan de slag.

Met vriendelijke groet,
    Christiaan van de Geer
    06-23972150
    c.vd.geer@mcsgroep.nl

Een feit is objectief als het onafhankelijk is van de mening van mensen, als er geen interpretatie bij nodig is.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.