Brandpreventieforum Forums Gebruik Nooduitgang met opstap

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1
    #1612 |

Is het mogelijk om een opstap voor een nooduitgang te realiseren ?
    We willen n.l. een groot dans-podium plaatsen voor de nooduitgang ,
    De hoogte van de deur is nu 2.50m wordt dan 2.30m

p van dijk
    Bijdrager
    Post count: 3

Indien deze opstap niet hoger is dan 21 cm kan dat volgens mij geen probleem zijn.
    Alleen moet je wel in de gaten houden dat deze nooduitgang goed te bereiken is, indien deze aansluit op een verkeersroute kan je daar niet zomaar een podium (en dus een verblijfsgebied) tegenaan bouwen.
    De mogelijkheid voor het plaatsen van het podium op die plaats hangt dus van een aantal zaken meer af.

guust
    Bijdrager
    Post count: 227

Indien deze opstap niet hoger is dan 21 cm kan dat volgens mij geen probleem zijn.
    Alleen moet je wel in de gaten houden dat deze nooduitgang goed te bereiken is, indien deze aansluit op een verkeersroute kan je daar niet zomaar een podium (en dus een verblijfsgebied) tegenaan bouwen.
    De mogelijkheid voor het plaatsen van het podium op die plaats hangt dus van een aantal zaken meer af.

Een opstap bij een nooduitgang van 21 cm zou ik niet toestaan.
    De eerste mensen die vluchten zullen de opstap wel zien en eroverheen stappen maar de mensen daarachter struikelen vast en zeker.

Een Hellingbaan van 1 : 12 voor de nooduitgang

palmpie
    Bijdrager
    Post count: 1222

Een opstap bij een nooduitgang van 21 cm zou ik niet toestaan.
    De eerste mensen die vluchten zullen de opstap wel zien en eroverheen stappen maar de mensen daarachter struikelen vast en zeker.

Een Hellingbaan van 1 : 12 voor de nooduitgang

Op welke wettelijke basis ga je dit verbieden? :?:

henk van buuren
    Bijdrager
    Post count: 222

Afdeling 2.4. Overbrugging van hoogteverschillen
    § 2.4.1. Nieuwbouw = 0,21 meter
    § 2.4.2. Bestaande bouw = 0,22 meter.

duidelijk toch.

vooral niet vergeten aan te lichten.

groeten,

duiveltjeduiveltje
    Bijdrager
    Post count: 417

Is het mogelijk om een opstap voor een nooduitgang te realiseren ?
    We willen n.l. een groot dans-podium plaatsen voor de nooduitgang ,
    De hoogte van de deur is nu 2.50m wordt dan 2.30m

Iedereen steggelt over de hoogte van het opstapje, maar niemand vraagt zich af of je zo’n uitgang moet willen.

Misschien kun je beter kijken of de nooduitgang achter het te bouwen podium noodzakelijk is voor de ontvluchting, of dat de overige uitgangen over voldoende capaciteit beschikken. In het geval dat er voldoende overcapaciteit is, is het misschien verstandiger de uitgang te laten vervallen en de aanduiding te blinderen.

Als dat niet het geval is kun je misschien beter nadenken over een andere plek voor het podium, of neem je liever de verantwoordelijkheid voor een ‘halve’ nooduitgang. Uit de vraag die je stelt, lijkt het al of je daar aan twijfelt.

jorg velter
    Bijdrager
    Post count: 3

vluchtdeuren in gevels worden bij lage bezettingsgraadklassen altijd op deze max 0,21 cm geplaatst boven peil (ivm bouwfisische aansluitingen) nog nooit een probleem geweest.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.