Brandpreventieforum Forums Gebruik Nooduit bordjes

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 181
    #82 |

Hallo,

Ik heb in mijn pand een heleboel nooduit bordjes met noodverlichting.
    Ze doen het allemaal als ik op het test knopje druk, maar somigge doen het niet in normale toestand. Nou weet ik niet zeker of dit standaars is of dat er een defect is.

Mijn vraag is dus of deze armaturen het ook in normale (niet stroom uitval) toestand ook moeten branden.

anonymous
    Bijdrager
    Post count: 181

In principe moeten ze altijd branden, ook onder normale netspanning. Voor ‘ donkere’ ruimtes zoals bioscoopzalen etc. kan een aanpassing worden gedaan omdat wit licht storend kan zijn. Dit gebeurt door blacklights in de normale fitting te draaien, en de noodverlichting wit te laten.

Neem hiervoor altijd even contact op met je brandweerkorps, dit moet in onderling overleg gebeuren.

guust
    Bijdrager
    Post count: 227

In principe moeten ze altijd branden, ook onder normale netspanning.

Ze moeten pas gaan branden zodra er mensen in het gebouw aanwezig zijn.

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2277

:mrgreen: Wel heel filosofisch: wanneer er niemand in de buurt is die een bordje ziet branden, brandt het dan wel… echt Zen…

heb je gelijk in, maar wanneer er geen mensen in het gebouw zijn gaat de stroom eraf, en branden ze verder op hun decentrale accu… Ik denk niet dat er een brandweerman is die een probleem ervan maakt dat de bordjes samen met de verlichtingsgroepen worden uitgeschakeld.

het was iets met mieren en sex… :?

J> :?

palmpie
    Bijdrager
    Post count: 1222

:mrgreen: Wel heel filosofisch: wanneer er niemand in de buurt is die een bordje ziet branden, brandt het dan wel… echt Zen…

heb je gelijk in, maar wanneer er geen mensen in het gebouw zijn gaat de stroom eraf, en branden ze verder op hun decentrale accu… Ik denk niet dat er een brandweerman is die een probleem ervan maakt dat de bordjes samen met de verlichtingsgroepen worden uitgeschakeld.

het was iets met mieren en sex… :?

J> :?

En als er dan weer mensen aanwezig zijn voldoe je dan aan noodverlichting voor 60 minuten…… :( :( :wink:

(tip: hoelang duurt het voordat de accu weer is opgeladen…. :wink: :wink: )

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.