Brandpreventieforum Forums Overige brandbeveiliging installatie’s Noodstroomvoorziening overdrukinstallatie

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 17
    #2624 |

Ik heb een bouwplan waarbij een overdrukinstallatie wordt toegepast. Deze installatie wordt, incl. de brandwerende screens, aangesloten op een preferente elektrgroep
    Er wordt verwezen naar de NPR6095-1 en 6095-2. Hierin wordt e.e.a. niet echt expliciet aangegeven.
    Als er werkzaamheden worden uitgevoerd aan het elektranet in het openbaar gebied, dan zal deze installatie niet werken en zou ik in feite het gebouw moeten laten ontruimen.

Suggesties.

louis van wijk
    Moderator
    Post count: 825

Noodaggregaatje?

kruisje pietersenkruisje pietersen
    Bijdrager
    Post count: 172

Ik heb een bouwplan waarbij een overdrukinstallatie wordt toegepast. Deze installatie wordt, incl. de brandwerende screens, aangesloten op een preferente elektrgroep
    Er wordt verwezen naar de NPR6095-1 en 6095-2. Hierin wordt e.e.a. niet echt expliciet aangegeven.
    Als er werkzaamheden worden uitgevoerd aan het elektranet in het openbaar gebied, dan zal deze installatie niet werken en zou ik in feite het gebouw moeten laten ontruimen.

Suggesties.

Hoe veel mensen blijven er in het gebouw als er geen spanning meer in het gebouw aanwezig is? En hoe vaak gebeurd het dat de spanning langdurig uitvalt? Zolang er geen helicopters door hoogspanningsleidingen heen vliegen valt het allemaal wel mee.

X never ever marks the spot

–kruisje–
    Bijdrager
    Post count: 665

Er wordt verwezen naar de NPR6095-1 en 6095-2. Hierin wordt e.e.a. niet echt expliciet aangegeven

In de NPR 6095-1:2012 staat e.e.a. over de noodstroom voorziening beschreven (niet noodzakelijk) dit zal voor de NPR 6095-2 ook wel zo zijn.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.