11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 3
    #429 |

hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en ben werkzaam op hogeschool rotterdam met gemiddeld 4500 studenten dagelijks in huis. ik heb een aantal vragen die door verschillende mensen verschillend worden beantwoord. mischien weten jullie de juiste antwoorden? alvast bedankt voor het reageren.

we krijgen een nieuwe BMI, moet deze BMI bij oplevering in zijn geheel gecertificeerd zijn of kan ook een deel van de BMI gecertificeerd zijn?

volgens de NEN-norm 2654-1 moet de gebruiker een beheerder [ opgeleid persoon] aanstellen.we hebben momenteel 3 beheerders in het pand. onder de verantwoordelijkheid van de beheerder vallen een aantal taken. kan de gebruiker besluiten om een aantal taken uit te besteden aan een extern bedrijf? zodat er maar een klein deel van de taken overblijft voor de beheerder. zoja, als het extern bedrijf zijn taken niet goed uitvoert is dan de beheerder volgens de NEN-norm verantwoordelijk voor de niet uitgevoerde taken?

ik hoop dat iemand het juiste antwoord weet. bedankt voor jullie reactie

hogeschool rotterdam

petert
    Bijdrager
    Post count: 196

Allereerst hartelijk welkom,

Met de vraag of je delen kunt uitbesteden. Het antwoord is ja.
    Je mag delen/alles uitbesteden aan een derde. Dit kan het branddetectiebedrijf zijn maar ook een onderneming die uitsluitend zich heeft toegelegd op het beheren.
    De eindverantwoordlijkheid ligt echter bij de gebruiker.

Waarom zou je een deels gecertificeerde installatie willen hebben? Om problemen te voorkomen, zou ik eisen dat alles voldoet bij oplevering (tenzij je zwaarwegende redenen hebt)

palmpie
    Bijdrager
    Post count: 1222

hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en ben werkzaam op hogeschool rotterdam met gemiddeld 4500 studenten dagelijks in huis. ik heb een aantal vragen die door verschillende mensen verschillend worden beantwoord. mischien weten jullie de juiste antwoorden? alvast bedankt voor het reageren.

we krijgen een nieuwe BMI, moet deze BMI bij oplevering in zijn geheel gecertificeerd zijn of kan ook een deel van de BMI gecertificeerd zijn?

volgens de NEN-norm 2654-1 moet de gebruiker een beheerder [ opgeleid persoon] aanstellen.we hebben momenteel 3 beheerders in het pand. onder de verantwoordelijkheid van de beheerder vallen een aantal taken. kan de gebruiker besluiten om een aantal taken uit te besteden aan een extern bedrijf? zodat er maar een klein deel van de taken overblijft voor de beheerder. zoja, als het extern bedrijf zijn taken niet goed uitvoert is dan de beheerder volgens de NEN-norm verantwoordelijk voor de niet uitgevoerde taken?

ik hoop dat iemand het juiste antwoord weet. bedankt voor jullie reactie

hogeschool rotterdam

Ik zou even met de brandweer bellen :wink:

hogeschool rotterdam
    Bijdrager

bedankt voor het reageren en ik ga zeker de brandweer even bellen, zodra ik wat wijzer ben zal ik hier het antwoord plaatsen

hogeschool rotterdam

palmpie
    Bijdrager

bedankt voor het reageren en ik ga zeker de brandweer even bellen, zodra ik wat wijzer ben zal ik hier het antwoord plaatsen

hogeschool rotterdam

010-4468200 :wink:

petert
    Bijdrager
    Post count: 196

Palmpie, verwacht je soms telefoon?

palmpie
    Bijdrager

Palmpie, verwacht je soms telefoon?

Nee

jan hus
    Bijdrager
    Post count: 534

hogeschool rotterdam

Zit jij op de Frobenstraat?

palmpie
    Bijdrager

hogeschool rotterdam

Zit jij op de Frobenstraat?

Nee, telefoongids gebruikt… :lol: klik hier voor de telefoongids

Op de wilheminakade zit het hoofdkantoor dus daar zal je wel niet moeten zijn… :wink:

tantaman
    Bijdrager
    Post count: 92

Beste hogeschool Rotterdam,

Betreft dit jullie lokatie Wijnhaven???
    Of is het een bestaande installatie in een ander pand???

hogeschool rotterdam
    Bijdrager

Hallo Allemaal,

er is contact geweest met de brandweer en voor mij is het nu duidelijk hoe, wat en waar:

volgens de NEN-norm 2654-1 moet de gebruiker een beheerder aanstellen, dit kan extern of intern. als er een interne beheerder is en de gebruiker besluit om een deel van de taken uit te besteden aan derden en een deel voor de interne beheerder, bestaat de mogelijkheid dat als het externe bedrijf zijn taken niet goed uitvoert de interne beheerder daar aansprakelijk voor gesteld kan worden. je zal als interne beheerder de zaken dus goed moeten regelen.

allemaal bedankt voor het reageren en tot later

hogeschool rotterdam

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.