6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 34
    #2718 |

ik heb een object met kantoren en een logieruimte.
    bij de kantoren heb ik een brandweeringang en bij de logieruimte een neveningang.

nu zit ik met mijn volgschakeling .

moet ik alles projeteren naar de brandweeringang .
    of mag ik het opsliten van de kantoren naar de brandweeringang en van de logieruimte naar de neveningang.
    bij de brandweeringang hangt een georafisch paneel om de ingangen te kunnen herkenen.

is dit mogelijk .?

mvg., Stephan Bouwmeester

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

hangt er van af.

dit is zeer sterk afhankelijk van het gebouw, de ligging, interne organisatie.
    Ik zou het met de brandweer bespreken,

kruisje pietersenkruisje pietersen
    Bijdrager
    Post count: 172

Stephan,

Volgschakelingen zijn alleen binnen de detectiezone noodzakelijk. Deze zijn niet bedoeld om de interne organisatie en / of de brandweer door het hele gebouw heen naar de automatische brandmelder die het alarm veroorzaakt heeft toe te loodsen.

Ook binnen de detectiezone kunnen er onduidelijkheden ontstaan. Deze zou ik dan, zoals kruislijst al aangeeft, met de brandweer bespreken. Leg de afspraken goed vast, zodat je niet over een tijdje met een andere brandweerman (andere kijk op de zaken) of met de inspectie instelling de discussie weer van voren af aan kunt beginnen.

X never ever marks the spot

richard visser
    Bijdrager
    Post count: 325

Volgschakelingen zijn niet bedoeld om looproutes door het pand te creeeren. Als de indicator van de melder niet zichtbaar is vanuit de verkeersruimte dient een nevenindicator te worden geplaatst en als er meerdere ruimten achter elkaar zijn dan maak je een volgschakeling. Deze houdt op zodra de verkeersruimte is bereikt.
    Als het erg onoverzichtelijk is kun je een geografisch paneel toepassen.

marcel van opdam
    Bijdrager
    Post count: 174

Leg de afspraken goed vast, zodat je niet over een tijdje met een andere brandweerman (andere kijk op de zaken) of met de inspectie instelling de discussie weer van voren af aan kunt beginnen.

Helemaal eens dat je het eerst moet bespreken met de Brandweer.

Niet helemaal eens met wat Kruisje Pietersen schrijft. Een andere brandweerman of inspectie-instelling kan best wel een betere kijk hebben op de materie. Daarnaast zou ik het niet een discussie willen noemen maar een overleg.

kruisje pietersenkruisje pietersen
    Bijdrager
    Post count: 172

Beste Marcel,

Ik ben het met je eens dat een inspecteur of een brandweerman een andere kijk op de materie kan hebben, en dat je er dan samen uit komt. Het komt alleen nog te vaak voor dat zaken die besproken zijn niet goed vastgelegd zijn, en dan door de volgende inspecteur / preventiemedewerker die een andere kijk op de zaken heeft begint te roepen dat de gemaakte afspreken niet kloppen en dat het helemaal anders moet. Daarom zeg ik dat je het goed (herleidbaar) vast moet leggen.

X never ever marks the spot

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.