6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 91
    #1213 |

Hallo, vraagje.

In ons pand( gezondheidszorg) hebben we diverse ruimte ( ambulanche sluis, personeelsingang en tochtsluis) die met elkaar verbonden zijn dmv gehele glazen pui en schuifdeuren. Dient elke ruimte nu via nevenindicatoren te melden op de voorste, binnenste, indicator? Of zou dit niet nodig zijn, want als je voor de binnenste deur staat kun je door de glazen pui allebei de ruimtes goed zien. Volgens 7.11.2. dient het wel toegepast te worden, maar ook als alles van glas is?

Ik hoop hier een, voor mij duidelijk antwoordt te vinden.

Alvast bedankt.
    Gr, Ron

r_meer
    Bijdrager
    Post count: 31

in de NEN 2535 artikel 7.11.2 staat "kunnen noodzakelijk zijn". mijn menig is: wanneer de alarmering van de alarmindicator op de melder vanuit de verkeersruimte duidelijk zichtbaar (en dan niet van"als je goed kijkt kun je hem zien) dan is een [woordenboek]nevenindicator[/woordenboek] niet nodig.

mvgr
    roel

ronr
    Bijdrager
    Post count: 91

Ha,

Dit is duidelijk. Thanks

–kruisje–
    Bijdrager
    Post count: 665

Het kan wel handig zijn toch een indicator op te hangen, dan kom je niet in de problemen mocht men later om privacy redenen overal van die net niet doorzichtige folie gaat plakken.

r_meer
    Bijdrager
    Post count: 31

uiteraard. Maar de zichtbaarheid van de indicatoren vanuit de verkeersruimten moeten maandelijks gecontroleerd worden door de beheerder brandmeldinstallaties. uit financieel oogpunt is het dus niet van toepassing. maar geeft natuurlijk wel een duidelijker beeld

mvgr
    roel ter meer

paulbhv
    Bijdrager
    Post count: 10

he ron je bent goed bezig , een bekende

In ons pand( gezondheidszorg) hebben we diverse ruimte ( ambulanche sluis, personeelsingang en tochtsluis) die met elkaar verbonden zijn dmv gehele glazen pui en schuifdeuren. Dient elke ruimte nu via nevenindicatoren te melden op de voorste, binnenste, indicator? Of zou dit niet nodig zijn, want als je voor de binnenste deur staat kun je door de glazen pui allebei de ruimtes goed zien. Volgens 7.11.2. dient het wel toegepast te worden, maar ook als alles van glas is?

Ik hoop hier een, voor mij duidelijk antwoordt te vinden.

Alvast bedankt.
    Gr, Ron

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.