Brandpreventieforum Forums Brandmeldinstallatie en Ontruimingsinstallatie NEN2535 concept eindversie d.d. 2009-08-27

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 801
    #1549 |

Gisteren de concept eindversie van de NEN2535 per email ontvangen van NEN. Ik ga er vanuit dat meerdere forumleden deze tevens hebben ontvangen. Ben benieuwd naar reactie’s?

J. Nieuwland

djeepman
    Bijdrager
    Post count: 22

Nee niets ontvangen….
    Is ie nog steeds groen. Trouwens een rare manier van publiceren op deze manier.
    Verder nog nieuwtjes in die versie?

Greetz Djeepman

j. nieuwland
    Bijdrager

Nee niets ontvangen….
    Is ie nog steeds groen. Trouwens een rare manier van publiceren op deze manier.
    Verder nog nieuwtjes in die versie?

Greetz Djeepman

Wat ik uit de begeleidende emailtekst opmaak is dat deze versie in ieder geval is gezonden aan de ongeveer 250 personen die commentaar op de ontwerpversie uit 2007 hebben gegeven.
    Het document bestaat uit 134 pagina’s en die heb ik nog niet allemaal doorgenomen. Ten opzichte van de huidige NEN2535 is er best het e.e.a. gewijzigd, t.o.v. de ontwerpversie 2007 heb ik nog niet veel verschil kunnen ontdekken zo op het eerste gezicht.

J. Nieuwland

zowie
    Bijdrager
    Post count: 39

Ik zou m graag willen beoordelen, maar door verandering van werkomgeving heb ik (als één van de vele commentaarinzenders) niets ontvangen. Kan je deze doorsturen? Heb de vorige versie nog liggen….dus verschillen haal ik er zo uit.

johan
    Bijdrager
    Post count: 621

is het wellicht mogelijk om het nieuwe concept voor iedereen toegankelijk te maken ? ik denk dat nagenoeg iedereen wel interesse heeft.

j. nieuwland
    Bijdrager

Het publiekelijk publiceren van (concept) NEN-normen is niet toegestaan. Mag deze hier dus niet plaatsen.

J. Nieuwland

henk van buuren
    Bijdrager
    Post count: 222

wat verwacht je eigenlijk voor reacties?

Zijn er aanmerkingen en of opmerkingen waarnaar je vraagt of heb je die zelf misschien aan de hand van het groentje?
    Laat eens wat weten, dan de vraag te stellen van hier regent, en.. regent het bij jullie ook?
    Leuke wetenschap. maar wat moeten we met deze vraag van jou?
    Ik ga er vanuit dat meerdere forumleden deze vraag ook hebben. Ben benieuwd naar reactie’s? zoals je dat zegt.

palmpie
    Bijdrager
    Post count: 1222

Het publiekelijk publiceren van (concept) NEN-normen is niet toegestaan. Mag deze hier dus niet plaatsen.

J. Nieuwland

Misschien kan je hem dan als PM versturen naar de leden op dit forum die belangstelling hebben? 8)

henk van buuren
    Bijdrager
    Post count: 222

graag ontvang ik hem

j. nieuwland
    Bijdrager

J. Nieuwland

Misschien kan je hem dan als PM versturen naar de leden op dit forum die belangstelling hebben? 8)

Prima, zie reactie’s tegemoet.

J. Nieuwland

detectron
    Bijdrager
    Post count: 2

Graag ontvang ik ook deze concept eindversie NEN2535.

detectron

j vroon
    Bijdrager
    Post count: 89

Ik ben zo vrij geweest om met een mij bekend lid van de commisie te bellen, (ik doe niet in namen dus het is zinloos hiernaar te vragen), om te vragen of het hier om een "nieuw" groentje ging.
    Dat is niet het geval.
    Men heeft alle personen die commentaar hebben geleverd een overzicht gestuurd van de gewijzigde/uiteindelijke tekst.
    Er is dus geen sprake van een groentje maar een overzicht van de veranderingen.

Medio oktober komt de NEN2535 als definitief uit.

–kruisje–
    Bijdrager
    Post count: 665

Er is dus geen sprake van een groentje maar een overzicht van de veranderingen.

Dus geen norm en mag je deze stuken gewoon versprijden?. Kan je deze op het forum zetten? Ben wel nieuwsgierig.

zowie
    Bijdrager
    Post count: 39

Let op mensen. Indien deze publiekelijk wordt verspreid, heb je een probleem. Voor NEN vormen moet je gewoon betalen.

–kruisje–
    Bijdrager
    Post count: 665

Let op mensen. Indien deze publiekelijk wordt verspreid, heb je een probleem. Voor NEN vormen moet je gewoon betalen.

We hebben het niet over de norm zelf, deze moet je kopen. Maar over een stuk tekst van de normcommissie, zie geen reden waarom deze niet rondgedeeld mag worden?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.