Brandpreventieforum Forums Bouw NEN praktijkgidsen Bouwbesluit

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 68
    #97 |

Hoi,

Is er iemand bekend met de NEN praktijkgidsen Bouwbesluit.

http://www2.nen.nl/nen/servlet/dispatch … ?id=221176

Als ik deze aanschaf, heb ik dan de NEN-normen niet meer nodig?

Ik ben benieuwd.

Groetjes,

R.

louis van wijk
    Moderator
    Post count: 825

De praktijkgidsen zijn een mooie aanvulling en verduidelijken het nodige.
    Ze vervangen helaas alleen niet de NEN-normen.

groeten,
    Loe

kakadu
    Bijdrager
    Post count: 68

Thanx Loe,

Dan weet ik even voldoende.

Mijn "bescheiden" mening:

Als de overheid de burger wetten en regels oplegt dan moeten deze wetten en regels gratis in te zien zijn. Het Bouwbesluit online is een prachtig begin. Laat de NEN-online maar komen.

Groetjes,

R.

anonymous
    Bijdrager
    Post count: 181

Als de overheid de burger wetten en regels oplegt dan moeten deze wetten en regels gratis in te zien zijn. Het Bouwbesluit online is een prachtig begin. Laat de NEN-online maar komen.

Eens!

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

Eens!

Ik ben het hier ook zeker mee eens, hier zou eigenlijk een petitie voor gestart moeten worden. Als ze het online zetten is hebben ze er verder toch geen kosten meer aan.

anonymous
    Bijdrager
    Post count: 181

Zou inderdaad handig zijn.

Gebruik van normen is echter niet verplicht. Kijk maar bij het stuurartikel van iedere afdeling van het Bouwbesluit en bij de veelgestelde vragen van VROM (vraag 238). OK, ik weet dat het een dooddoener is, maar formeel gezien heeft de wetgever zich lekker ingedekt.

Verder worden de normen niet door VROM, maar door het NNI gemaakt. En dat is volgens mij gewoon een commercieel bedrijf.

Een tijdje terug stond er ook wat op de site van VROM over dit onderwerp, maar dat kan ik nu zo snel niet meer vinden. Ook VROM zou kijken of het mogelijk is om ze voor iedereen (gratis) beschikbaar te stellen.

vinkevogel
    Bijdrager
    Post count: 21

Als je lid wordt van http://www.Briswarenhuis.nl kun je online je NEN-normen inzien.

dragonfly
    Bijdrager
    Post count: 62

Heb je aandelen? :wink: :D

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

Heb je aandelen? :wink: :D

Als hij dat had gehad zou hij de uitkomsten van brando in het volgende topic Niet in twijfel hebben getrokken lijkt me.

Brando is voor zover ik weet van Bris ;)

dragonfly
    Bijdrager

Je hebt gelijk. Had ik nog niet gezien.

Persoonlijk vind ik de normen, zelfs via Bris, erg duur. Wat dat betreft hebben grote organisaties het gemakkelijker dan kleine en eenmansbedrijfjes. De kosten kunnen dan meer gespreid worden over de projecten.

Van mij mogen ze ook gewoon vrij toegankelijk worden! 8)

dragonfly
    Bijdrager

Ook leuk in dit kader:
    http://www.bwtinfo.nl/bwti_com/if2f5323 … 2d&ds=&o=2

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.