Brandpreventieforum Forums Bouw Monumentenwet vs. brandveiligheid

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 3
    #2416 |

Ik heb een vraagje. Ik woon net in een pand dat op de lijst van gemeentemonumenten staat en (als ik me niet vergis) betekent dat ik niets aan m’n gevel mag veranderen. Nu ga ik binnenkort de keuken verbouwen en wilde ik er een afzuigkap in maken (die zat er nog niet!). Om een goedwerkende afzuigkap te hebben moet ik natuurlijk een nieuw gat in de muur maken om de kookluchtjes naar buiten te kunnen afvoeren. Is het mogelijk om een gat plus rooster in de gevel te maken, of krijg ik dan problemen met de monumentenwet. Als dit niet zou kunnen, hoe kan ik dan de brandveiligheid waarborgen?

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

Dit heeft in principe niets met brandveiligheid te maken.

Er zijn ook afzuigkappen met filter. In veel appartementencomplexen mag ook de afzuigkap niet buiten uitkomen i.v.m. luchtjes.

Een gat in de gevel zal waarschijnlijk niet mogen, omdat het een gemeentelijk monument is kan je dit het beste bij de gemeente navragen

armin huppelschoten
    Bijdrager
    Post count: 3

Ah ok, dat wist ik niet. Maar ik neem aan dat iedere afzuigkap filters heeft? Ik zal me maar eens in de wereld van afzuigkappen gaan verdiepen. Iig bedankt voor het advies.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.