Brandpreventieforum Forums Gebruik minderzelredzame personen in een circustent

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 37
    #1355 |

Hallo allen,

Denk je alles gehad te hebben :shock: krijg je het volgende verzoek: in onze gemeente wil een wel bekende organisatie een theatervoorstelling in een circustent geven voor geestelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen.
    Van een uitgedacht ontruimings en of evacuatieplan is geen sprake, de organisatie is hier al op gewezen inmiddels op gewezen. Zelf heb ik ook wel wat bedenkingen hoe dit te organiseren.
    Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort activiteiten
    Het betreft dus een tent waar 600 man in kan dit is dus de helft minder zelfredzaam en een begeleider. in totaal 9 voorstelingen. De tent staat op een industrieterrein met wel wat panden voor eventuele evacuatie/opvang.

Wie heeft er ideën en of suggesties? :?:

Saar

mark breet
    Bijdrager
    Post count: 34

Voor zover ik weet is er nog geen enkel evacuatie programma dat minder validen kan simuleren.
    Daar kan je dus niets mee.
    Hoeveel is er bekend over de aard van de zelfredzaamheid? "Minder zelfredzaam", daar valt ook iemand op krukken onder. Maar een elektrische mobiel is toch heel wat anders tijdens een evacuatie.

Maar ik heb geen ervaring met dat soort activiteiten.

johan
    Bijdrager
    Post count: 621

is inderdaad wel ff opletten, ik zou inderdaad de organisatie zelf een ontruimingsplannentje op laten stellen, zij hebben tenslotte ervaring met het vervoer en verplaatsen van minder validen.

maaruh, de eerste dingen die me te binnenschieten zijn :
    -zorg in elk geval voor voldoende uitgangsbreedtes ik weet zo ook niet wat we aan moeten houden als doorgangsbreedte voor ontvluchting van minder validen maar ik zou zo denken en dat je wel uit mag gaan van het dubbele aan benodigde doorgangsbreedte. Moeten we nog wel onderbouwen, maar wellicht weet een andere collega hier iets meer over.
    -wellicht kan de organisatie bij een calamiteit gedeeltes van de tent open gooien. Dit wel duidelijk vast laten leggen in het ontruimingsplan ennuh, wel zorgen dat men daarna buiten de tent niet met een rolstoel in de blubber vast komt zitten..
    -heeft elke minder valide een begeleider ?
    -wat voor vloer ligt er in ?
    -zorgen voor zo min mogelijk risico op brand, oa een lage vuurlast en zo weinig mogelijk ontstekingsronnen en voldoende blusmiddelen
    -uiteraard ook nood- en transp verlichting aan laten brengen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.