Brandpreventieforum Forums Brandmeldinstallatie en Ontruimingsinstallatie Melder de-/ montage op hoogte met een plukker

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1
    #2621 |

Goedemiddag,

De melderplukkers van SOLO en SIEMENS zijn bekend. Maar als deze nu niet voldoen, heeft ook iemand dan nog een andere leverancier ?

Groet Coen.

richard visser
    Bijdrager
    Post count: 325

Altrex?

johan de boer
    Bijdrager
    Post count: 48

De melderplukker van SOLO Detectortesters is universeel. In drie standen te verdraaien voor de meest gangbare meldertypen. Als het niet lukt met deze plukker dan moet je de leverancier van de melder raadplegen. Op een trapje staan is niet zo verstandig (ARBO) of Richard moet een steiger bedoelen.

kruisje pietersenkruisje pietersen
    Bijdrager
    Post count: 172

De melderplukker van SOLO Detectortesters is universeel. In drie standen te verdraaien voor de meest gangbare meldertypen. Als het niet lukt met deze plukker dan moet je de leverancier van de melder raadplegen. Op een trapje staan is niet zo verstandig (ARBO) of Richard moet een steiger bedoelen.

Yeah right, we gaan voor elke automatische brandmelder die vervangen moet worden een steiger op bouwen :F: . Arbo technisch gezien is het toegestaan om kort durende werkzaamheden op een (goedgekeurde) trap uit te voeren, dus ook ik zeg: Altrex.

X never ever marks the spot

johan de boer
    Bijdrager
    Post count: 48

Maximaal kan een SOLO-stok bestaan uit 5 delen ( 1×4,5 + 4×1,13). Dus 9,02 mtr. lang. Niet verstandig om dit te doen met een trapje. Overigens verwacht ik dat in de toekomst meer en meer ASD-systemen zullen worden ingezet. En op wat langere termijn Video Fire Detection. De tradiotionele puntmelder heeft ze langste tijd gehad verwacht ik.

kruisje pietersenkruisje pietersen
    Bijdrager
    Post count: 172

Maximaal kan een SOLO-stok bestaan uit 5 delen ( 1×4,5 + 4×1,13). Dus 9,02 mtr. lang. Niet verstandig om dit te doen met een trapje. Overigens verwacht ik dat in de toekomst meer en meer ASD-systemen zullen worden ingezet. En op wat langere termijn Video Fire Detection. De tradiotionele puntmelder heeft ze langste tijd gehad verwacht ik.

Het verwijderen van een melder op een dusdanige hoogte met een plukker is helemaal niet verstandig. Stel je krijgt de oude melder er wel uit, maar de nieuwe er niet meer in omdat de installateur uit kostenbesparing een pendeltje in elkaar gehobby’t heeft dat mee gaat draaien… Heb je toch wat uit te leggen aan de klant. Daarom zou ik een melder er nooit met een plukker uit draaien als er geen klim materiaal / hoogwerker beschikbaar is.

X never ever marks the spot

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.