Brandpreventieforum Forums Brandmeldinstallatie en Ontruimingsinstallatie Max. aantal sounder/flitser DBS729 in lus Siemens centrale

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1
    #2929 |

Vraagje:
    Heeft iemand ervaring met het maximaal aantal sounder/flitser DBS729 (zg. Big Mac) in een analoge lus van een Siemens FC724 centrale? Volgens de Excel tool kunnen er wel erg weinig in geplaatst worden qua belasting….weet niet of dit
    wel klopt in de praktijk.

guust
    Bijdrager
    Post count: 227

Je gaat toch niet twijfelen aan de theorie?

Ik neem aan dat de Excel tool van siemens zelf is?

Als mijn auto een theoretische remweg heeft van 25 meter bij 80 km/uur.
    Zal ik dan op 22 meter gaan staan om dit in de praktijk uit te testen? :oops:

–kruisje–
    Bijdrager
    Post count: 665

Tja, dat kan i.d.d. zo zijn bij signaal gevels op een lus.

Als de leverancier zegt dat er een beperking is aan het systeem dan heb je het er maar mee te doen of je moet een ander systeem kiezen.

En als je de excel niet geloofd, even na rekenen met de hand op basis van de manuals.

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Volgens de PDF verbruikt de sireneflitser maximaal 10,5 mA. Dus met een stuk of 20 zit je al over de 200 mA, vermoedelijk zal dat ongeveer de grens zijn? Ander criterium zal zijn de kabellengte en diameter vanwege de wet van Ohm.

J. Nieuwland

Peter KreulePeter Kreule
    Bijdrager
    Post count: 15

waarom gebruik je niet de dbs720? van deze kun je een stuk meer plaatsen in de lus. Of heb je overal flitsers nodig?
    En de fc724 is een adresseerbare intelligente centrale, dus er zullen geen analoge signalen over de lus gaan.

richard visser
    Bijdrager
    Post count: 325

Ook al gaan er geen analoge signalen over deze lus…..G van Leur gebruikt de juiste term. De naam wordt herleid van de melders, ze communiceren weliswaar digitaal, maar ze meten analoog.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.