Brandpreventieforum Forums Gebruik Mag dit? aantal vluchtwegen in appartementencomplex

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 2
    #1583 |

Hallo,

Ik woon op de 3e verdieping van een appartementencomplex met in totaal 4 appartementen.
    Mijn boven buurvrouw heeft onlangs haar voordeur van 4 hoog verplaatst naar het begin van de trap van 3 hoog naar 4 hoog. Volgens de splitsingsacte begint haar appartement daar dus dat klopt.
    Echter; nu de deur verplaatst is draait haar voordeur bij het opengaan voor mijn voordeur, ik kan nu niet meer bij de vluchtweg in het dakraam boven het gezamenlijke trappenhuis en als laatste is al het daglicht weg uit het trappenhuis.

Mijn vraag is: mag zij deze voordeur verplaatsen en mij zo de toegang ontzeggen tot de vluchtweg? Mag haar voordeur voor mijn voordeur draaien bij opening? Mag er een wandje van enkele gipsplaat als tussenwand geplaatst worden?

Kortom nogal wat vragen, ik hoop dat iemand me kan helpen of mij kan vertellen bij wie ik dit het beste kan informeren.

Met vriendelijke groet,
    Thijs van Dalen

erwin brinkhorst
    Bijdrager
    Post count: 93

Klinkt een beetje als een portieksituatie. In dat geval is een tweede route in principe niet noodzakelijk.

Waar komt die tweede route via het dakraam (!) trouwens uit? Kom je uiteindelijk nog ergens op de openbare weg?

Heeft de bovenbuurvrouw overigens een (bouw)vergunning aangevraagd voor de uitbreiding van haar woning…..?

thijs van dalen
    Bijdrager
    Post count: 2

ik weet niet of er een bouwvergunning is aangevraagd…de tweede route gaat naar een plat dak, aansluitend op pand van de buren met een zelfde raam enz.

grt
    Thijs

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.