Brandpreventieforum Forums Gebruik LPG in en ombouw bedrijven

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 227
    #1627 |

Collega’s,

tijdens een controle met de jongens van Milieu zijn wij bij een bedrijf gekomen die LPg tanks inbouwd maar ook onderhoud.

Voor het onderhoud moet de lPG tank leeg zijn en deze meneer pompt dus de lpg via de vulopening van de auto over in een lege tank.

Hij doet dit in de buitenlucht naast zijn bedrijf.

heeft er iemand ervaring met dit soort bedrijven die het op deze manier uitvoeren??

Guust

johan
    Bijdrager
    Post count: 621

Misschien begrijp ik het verkeerd maar zo krijgt hij de tank van de auto toch niet leeg ?
    en bij wat voor onderhoud moet de tank leeg zijn ? want een gastank leeg maken is niet zo 1-2-3 gebeurd ;)

Het wordt wel gevaarlijk als men denkt dat de tank leeg is en dat blijkt niet zo te zijn….dan kun je de kapper wel afbellen ;)

guust
    Bijdrager
    Post count: 227

Johan,

Volgens mij moet die beste man de tank omwisseleen voor een nieuwe en vind het zonde (lees krenterig of inhalerig) dat er nog gas in zit.
    Als het leeg is gaat alle spullen, meters etc. van de tank af en wordt het als oud ijzer aangeboden.

in het activiteitenbesluit staat in bijlage 1 een lijst met vergunningsplichtige inrichtingen.
    Bij categorie J staat halverwege dat propaan, waarbij propaan, behoudens voor het leegmaken voor verplaatsing van het reservoir, niet uitsluitend in de gasfase aan een reservoir wordt onttrokken.
    Omdat de man lpg onttrekt in de vloeibare fase mag deze activiteit niet worden uitgevoerd zonder vergunning.

leon
    Bijdrager
    Post count: 220

Johan,

Volgens mij moet die beste man de tank omwisseleen voor een nieuwe en vind het zonde (lees krenterig of inhalerig) dat er nog gas in zit.

Lijkt me wat kort door de bocht. Is het niet gewoon een veiligheidsvoorschrift dat je eerst zo’n tank leeghaalt voor je met allerlei (elektrisch) gereedschap aan de slag gaat? :BRAND:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.