Brandpreventieforum Forums Bouw logiesfunctie

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 48
    #2034 |

Hallo,

Ik heb even graag jullie visie op het volgende.

Ik heb een gebouwtje, bg+1e verd., met daarin 4 studio’s, als vakantieverblijven. Zij hebben allemaal direct toegang tot het maaiveld. Er is sprake van ‘niet in een logiesgebouw gelegen logiesfuncties’.
    Als ik dan naar het bb kijk dan concludeer ik dat het hele pand 1 bc en ook 1 rc mag zijn, dus geen brand- en rookwerende scheidingen onderling. Er is ook geen sprake van subbc’s, want dat is alleen bij wel in een logiesgebouw gelegen logiesfuncties. Is dit allemaal correct?

Ben benieuwd naar jullie visie,

Alvast bedankt,

Ron

hakselaar
    Bijdrager
    Post count: 20

Volgens mij hebben we hier een gebouw of een gedeelte van een gebouw waar twee of meer logiesfuncties in liggen.
    Naar mijn mening "logiesgebouw" met subbc’s etc…….

ron van den berg
    Bijdrager
    Post count: 48

Nee, volgens mij niet, de omschrijving in art. 1.1. van het bb is als volgt:

logiesgebouw: gebouw of gedeelte van een gebouw, waarin twee of meer logiesfuncties liggen, die zijn aangewezen op een of meer gemeenschappelijke verkeersroutes.

logiesfunctie: gebruiksfunctie voor het bieden van recreatief verblijf of tijdelijk onderdak aan mensen

Er is hier dus duidelijk geen sprake van een logiesgebouw, er zijn immers geen gemeenschappelijke verkeersroutes, alle studio’s komen rechtstreeks uit met een deur op maaiveld. Ik zal maar zeggen, als ware het rijtjeshuizen.
    Voor de duidelijkheid: de studio’s hebben een bg en een verdieping, met een trap daartussen, het is dus zo dat de bg en de verdieping geen aparte studio’s bevatten.

ruud van liempd
    Bijdrager
    Post count: 189

klopt helemaal. voor een logiesfunctie niet gelegen in een logiesgebouw geldt de eis voor subbrandcompartimentering niet.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.