10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 2
    #2915 |

Wie kan mij vertellen wat er in het kwaliteitshandboek aangepast moet worden voor de audit op basis van de nieuwe regeling voor brandmeldinstallatiebedrijf.
    Heeft iemand hier een voorbeeld van ?

–kruisje–
    Bijdrager
    Post count: 665

Wie kan mij vertellen wat er in het kwaliteitshandboek aangepast moet worden voor de audit op basis van de nieuwe regeling voor brandmeldinstallatiebedrijf.

Leg de oude en de nieuwe regeling naast elkaar en dan weet je het.

Denk dat niemand je dit document gaat geven, voor bedrijven kost het een hoop geld (tijd) om het handboek aan te passen en dan wordt dat niet zomaar weggegeven.

tantaman
    Bijdrager
    Post count: 92

En ik maar denken dat we hier op het forum elkaar vooruit kunnen helpen. Niet reeel om dan maar meteen aan te geven dat kosten een belangrijke rol spelen om dat niet te doen. Volgens mij kun je op die manier bijna iedere vraag weerleggen. :D

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Inderdaad kun je je bestaande handboek naast de nieuwe regeling leggen. De verschillen zijn vrij snel duidelijk.

Dat een handboek niet zomaar wordt ‘gepubliceerd’ kan ik me goed voorstellen. Een handboek omvat niet per definitie alleen de eisen die in de regeling worden genoemd, maar ook bedrijfseigen gegevens, ISO , VCA, eventueel gecombineerd met certificatie van bijvoorbeeld inbraaksignaleringsinstallatie en die geef je natuurlijk niet zomaar even weg.

Ik zou je willen adviseren met je certificatiebedrijf contact op te nemen, zij hebben vaak wel een blauwdruk liggen. Ook weten ze precies wat de verschillen zijn tussen BMI2002 en 2011.

J. Nieuwland

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

Elkaar helpen en kennis delen is inderdaad een doel van een forum.

J. Nieuwland geeft echter de juiste toelichting.

Volgens mij zijn er ook weinig branddetectiebedrijven die via het/een forum twee of drie dagen een concurrent om niets helpen sokkels vast te schroeven.

tantaman
    Bijdrager
    Post count: 92

Dat begrijp ik en zo bedoelde ik het ook niet, maar het is een niet erg ruime bocht om te antwoorden dat de 2 regelingen maar vergeleken moeten worden.
    Wat handvaten aangeven zou het punt niet moeten zijn. Dat gebeurd ook op andere fronten. En met alle respect, ons wereldje is niet zo heel groot en bv bij de VEBON staan we wel allemaal aan dezelfde bar.
    Het maken van een handboek zie ik een beetje als een zijstap en noodzakelijk kwaad van ons werk. Eigenlijk zou dat gewoon centraal moeten kunnen en dan op details aanpassen.

jon van essen
    Bijdrager
    Post count: 2

Het gaat mij er om wat er in moet staan vwb brandmeldinstallatiebedijf. Ik verwacht ook geen compleet handboek, ik begrijp dat iemand dat niet zomaar afgeeft. Ik zou alleen graag wat specifieker willen weten wat er vermeld moet worden.
    In ieder geval dank voor jullie reactie.

christiaan van de geerchristiaan van de geer
    Moderator
    Post count: 180

Voor de vuist weg een paar opmerkingen: De nieuwe regeling valt onder de Raad van Accreditatie, geen aansturing vanuit het bouwbesluit, er zijn meer eisen aan het personeel op het gebied van opleidingen, duidelijke sancties, ander indeling van inspectiefrequentie…

Op de site van het CCV staan infosheets met in hoofdleiding het certificatie schema 2011

Als het handboek klaar is, zien wij het graag tegemoet;-)

Een feit is objectief als het onafhankelijk is van de mening van mensen, als er geen interpretatie bij nodig is.

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

Zie het opstellen van het handboek als een goede manier om de nieuwe regeling onder de knie te krijgen.

–kruisje–
    Bijdrager
    Post count: 665

Wat handvaten aangeven zou het punt niet moeten zijn. Dat gebeurd ook op andere fronten. En met alle respect, ons wereldje is niet zo heel groot en bv bij de VEBON staan we wel allemaal aan dezelfde bar.

hmm, nee daar zie je me niet.

Maar als VEBON lid mischien een idee om door jullie branchclub een standaard handboek op te laten stellen, zal de markt een hoop tijd en dus geld bespraren.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.