6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 621
    #1281 |

Hallo collega’s,

Bij een onderzoekje naar de brandveiligheid van een parkeergarage met een daarboven gelegen woongebouw constateer ik dat de gasleidingen welke vanuit de meterkast naar de betreffende woningen lopen in een gele kleur zijn uitgevoerd. weten jullie of dit een eis is ? en zo ja waar kan ik dit terugvinden ?

bij voorbaat dank,

Johan

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

gas is toch giveg? ken zo niet deze eisen, maar zou het hier zoeken?

johan
    Bijdrager

Weet ook niet hoe en wat, maar omdat er vragen zijn mbt tot de brandveiligheid omtrent de meterkasten waarin zich te gasmeters bevinden viel me dit op toen ik het gebouw aan het bekijken was. Vandaar. ik ga inderdaad maar eens naar de Gas leveranciers bellen !

thnx !

louis van wijk
    Moderator
    Post count: 825

staat in de norm

zal straks ff zoeken

groet,
    Louis

johan
    Bijdrager

ok, dank je ! ik wacht het af ! of weet je zo welke norm dat is, dan kan ik zelf ff zoeken.

louis van wijk
    Moderator
    Post count: 825

:bwt:

NEN 1078 Voorzieningen voor gas met een werkdruk t/m 500 mbar

NIEUWBOUW

par. 5.2.4 Herkenbaarheid
    De voorziening voor gas in en buiten niet voor bewoning bestemde gebouwen moeten zijn gemerkt in de kleur geel, behoudens bij nevenfuncties van een woonfucntie.

**********************************************************************************************************************************

NEN 8078 Voorzieningen voor gas met een werkdruk t/m 500 mbar

BESTAANDE BOUW

par. 5.2.4. Herkenbaarheid
    Geen eis.

Opmerking: De voorziening voor gas in en buiten niet voor bewoning bestemde gebouwen van na 1976 behoren te zijn gemerkt in de kleur geel.

groet,
    Louis

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.