6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 91
    #1419 |

Hallo allen,

Ik weet er zijn al wel eens kinderdagverblijven besproken, maar ik heb het door allle verschillende antwoorden geloof ik niet meer op een rij.
    Ik heb een kinderdagverblijf, totale opp.vlakte vloer 586.2 m2. alles is op de begane grond en het gebouw is geheel vrijstaand.
    Op dit moment heb ik een ontruimingsinstallatie met 2 handmelders en doormelding naar PAC en RAC. Deze installatie voldoet wat betreft bekabeling enz niet echt aan de normen, heeft geen onderhoud en is dus ook niet gecertificeerd. Aangezien je voor doormelding een gecertificeerde installatie nodig hebt ben ik aan het kijken wat er nu eigenlijk in dit gebouw hoort. kan ik proberen om deze installatie te certificeren of dient zoals omschreven in het bouwbesluit er een volledige bewaking gemonteerd te worden met doormelding naar de RAC.

Ik verneem graag iets van jullie.
    Alvast bedankt.

Ron R :?

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Formeel moet het gebouw zijn voorzien van een brandmeldinstallatie met volledige bewaking, ontr. type B en doormelding naar BAC/RAC. (grenswaarde is 400 m2 volgens het gebruiksbesluit)
    Ik geef je weinig kans dat je de omschreven installatie gecertificeerd krijgt.

J. Nieuwland

ronr
    Bijdrager

Hallo J.Nieuwland,

Betekend formeel in dit geval dat het eigenlijk gewoon een eis is dat er volledige bewaking met ontruiming en doormelding in dit pand moet?

In iedergeval bedankt voor je snelle reactie.

Gr, RonR

jdv80
    Bijdrager
    Post count: 20

het is een eis! Bouwwerk is groter dan 400m2 en moet dus voorzien zijn van een Brandmeldinstallatie met volledige bewaking en rechtstreekse doormelding naar de RAC.

Gr Jdv80

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Hallo J.Nieuwland,

Betekend formeel in dit geval dat het eigenlijk gewoon een eis is dat er volledige bewaking met ontruiming en doormelding in dit pand moet?

In iedergeval bedankt voor je snelle reactie.

Gr, RonR

Hallo RoR, dit is een juiste conclusie.

J. Nieuwland

ronr
    Bijdrager

Heren hartstikke bedankt voor het bevestigen van mijn vermoedens.

Gr, Ronr

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.