6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Participant
    Post count: 2
    #49440 |

Voor eind 2017 dienen oude reinwatertanks (sprinkler) gekeurd te worden dmv leegmaken.
    Is hier meer informatie over(op internet weinig over te vinden)?
    Hoe gaat dat in de praktijk in zijn werk?
    Zijn er al tanks gekeurd op deze manier en hoe verliep dat?
    Wat als je hier niet aan (kan) voldoet(n)?

alvast bedankt.

Rene

louis van wijk
    Moderator
    Post count: 822

Blijkbaar is daar nog niet veel ervaring mee.

Heeft u al bij uw brandbeveiligingsleverancier geïnformeerd ?

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2256

Voor eind 2017 dienen oude reinwatertanks (sprinkler) gekeurd te worden dmv leegmaken.

Is uw vraag algemeen, of gaat het om een specifieke oudere installatie? Als ik het goed heb zijn reinwatertanks 15 jaar onderhoudsvrij, en hoeven ze niet elke 3 jaar te worden gekeurd.

renegroen
    Participant
    Post count: 2

De reinwatertank is tussen de 20 en 25 jaar oud. er is 5 jaar geleden een duiker in geweest en nu begreep ik dat de nieuwe regelgeving aangeeft dat de tank nu helemaal leeg moet om ‘m te keuren.

kruisje pietersenkruisje pietersen
    Participant
    Post count: 169

Kennelijk is er een keer iets fout gegaan met een tank. Naar aanleiding daarvan is er een technisch bulletin uitgegeven door het CCV (67B). Hier staat inderdaad in vermeld dat de oudere tanks een extra controle nodig hebben. De sprinklerinstallateur en / of de inspectie instelling zouden daar meer informatie over moeten kunnen verstrekken.

X never ever marks the spot

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    Paul WendtPaul Wendt
    Participant
    Post count: 321

Het zal waarschijnlijk aan mij liggen. Ik begrijp heel de discussie niet. Ik google “reinwatertank” en vind binnen twee klikken het hele verhaal over de keuring van de tanks op de site van Water+. Geen woord Chinees.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.