Brandpreventieforum Forums Gebruik Kasten op gang studentenhuis

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 3
    #2297 |

Ik vroeg mij af of er afgeslotenkasten op de gangen mogen staan in een studentenhuis met wel 90 cm vrije doorgangruimte?

Dit mocht bij ons eerst wel en nu wordt het niet meer "gedoogt", mag dit wel? Aan de overige omstandigheden is namelijk niets veranderd.

albert van den hoek
    Bijdrager
    Post count: 27

Ik kan mij er wel iets bij voorstellen dat het niet meer mag, je moet over de volle breedte kunnen vluchten.
    Als een gang of ruimte gevuld is met rook en je moet vluchten ben je blij dat je de muur kan volgen en als je dan tegen opstekels aan loopt vertraagd dat het vluchten en kan de paniek toeslaan.
    Je zie dit ook in bejaadren tehuizen rolstoelen en rollators in de gangen en als moeten vluchten breken ze hun nek over deze opstakels.
    Dus als je leven je lief is maak dan die gang leeg, oefen ook eens geblindeerd om naar buiten te komen je zal merken dat een kast pijn doet. :F:

Groet Albert

cato ter haar
    Bijdrager

M’n leven is me zeker lief, maar mn ruimte ook. Waar kan ik deze richtlijnen vinden? Beetje raar dat het eerst wel mocht en ook zo specifiek met 90cm ruimte over en nu niet meer. Waar kan ik hier iets over terug vinden?

cato ter haar
    Bijdrager

M’n leven is me zeker lief, maar mn ruimte ook. Waar kan ik deze richtlijnen vinden? Beetje raar dat het eerst wel mocht en ook zo specifiek met 90cm ruimte over en nu niet meer. Waar kan ik hier iets over terug vinden?

richard visser
    Bijdrager
    Post count: 325

@ Albert,

Geblindeerd door een bejaardenhuis lopen….echt een goede maatstaf is dat niet. Lees het bouwbesluit "even" door.
    Het heeft met meer zaken te maken, denk aan lengte, hoogte, trappenhus, indeling van de compatimenten, etc.

Paul WendtPaul Wendt
    Bijdrager
    Post count: 330

Als ex-preventist zou ik een ieder willen wijzen op de vele slachtoffers die gevallen bij brand in studentenhuizen.

sam
    Bijdrager
    Post count: 118

Als ex-preventist zou ik een ieder willen wijzen op de vele slachtoffers die gevallen bij brand in studentenhuizen.

Ben benieuwd welke voorbeelden je hebt en hoe veel dit er zijn in de laatse pak ‘m beet 10 jaar…

guust
    Bijdrager
    Post count: 227

En wat nu als de gang al bij de bouw een kastdiepte smaller was?
    en er staan geen kasten op de gang? Je hebt dan een breedte van 90 cm over. mag dat wel?

Cato, Hoeveel mensen moeten er eigenlijk over die gang vluchten?
    Hoeveel verdiepingen?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.