Brandpreventieforum Forums De Koffiehoek kast materiaal

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 2
    #2723 |

Hallo Brandkenners,

Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik een kast wil bestellen voor de kamer van mijn dochtertje alleen wil ik hier ook rekening houden met de brand veiligheid. Nu heb ik op een site wel mooie kasten gezien maar vroeg me af of er dingen zijn waar ik op kan letten als het gaat om brand veiligheid? Ze hebben hier op hout namelijk decor gedrukt en ik weet niet of het juist goed of slecht is? Kunnen jullie mij hiermee helpen of misschien tips geven of maakt het niets uit?

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

Ik zou je dochter eerst het matras en beddegoed afnemen. dit zijn de zaken die het snelst zorgen voor branduitbreiding.

Een kast doet pas mee met de brand als de brand al groeiende is.

Het beste is een kast van eikehouten planken. Fineer is gevoeliger voor brand.

Maar ik zou me hier niet te druk om maken.

Koop een goede rookmelder voor op haar kamer, en oefen het vluchten.

ab
    Bijdrager
    Post count: 205

Precies!

piet vraag
    Bijdrager
    Post count: 2

Hallo kruislijst,

Allereerst bedankt voor je reactie. De rookmelders, branddekens en blussers hebben we hier allemaal al goed voor elkaar hier. Maar met dit soort dingen probeer ik ook altijd deze overweging mee te nemen. En aangezien het toch een hoop geld in aanschaf is wil ik het ook maar meteen goed doen. De kasten wil ik hier bestellen. Ik heb al gezien dat het spaanplaat is maar of dat fineer is oid zegt mij niks. Is dat het decor waar over ze het hebben? En als het niet van doorslag gevend belang is zouden jullie hier ook gewoon een kast met dit materiaal bestellen als het gaat om brandveiligheid?
    Alvast weer bedankt voor jullie reacties!

kruisje pietersenkruisje pietersen
    Bijdrager
    Post count: 172

Spaanplaat bestaat uit houtsnippers die met een kunsthars worden vermengd en vervolgens tot platen worden geperst. De platen worden na het persen glad geschuurd. Om de platen een fraai uiterlijk te geven, wordt er een dun laagje overheen geplakt, dat is fineer. Fineer kan van kunststof zijn gemaakt, zoals bij keukens meestal het geval is, maar het kan ook een dun laagje echt hout zijn.

Het is goed dat je over brandveiligheid na denkt, dat zouden meer mensen moeten doen. Maar zoals Kruislijst al aangeeft denk ik dat je nu iets te ver door schiet. Beddengoed en het matras zijn veel belastender dan de kast. Ik zeg gewoon doen (die kasten bedoel ik dan hé)

X never ever marks the spot

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.