Brandpreventieforum Forums Bouw Kantoor Compartimentering

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Participant
    Post count: 181
    #2050 |

Ik ben bezig met het restylen van een trappenhuis voor een kantoorgebouw van 18 m hoog met vier verdiepingen. Iedere verdieping is een brandcompartiment met een wbdbo van 60 min. Gebouw bevat 2 trappenhuizen.

In de huidige situatie loopt de toegang in het brandcompartiment naar de trappenhuis via een klein compartiment.

Mijn vraag is mag dit compartiment worden verwijderd zodat je nu direct toegang van het grote compartiment naar het trappenhuis kan krijgen.

Bijgevoegd een plattegrond met de situatie.
    kantoor.pdf

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    bastiaan van den broek
    Participant
    Post count: 41

Zijn de wanden in de nieuwe situatie WBDBO 60 min? Dan lijkt het me geen probleem.

anonymous
    Participant

Ik wil de wand waar de zich de doorgang gaat bevinden uitvoeren in glas van Saint-Gobain Glass of een ander merk. Je kan het vinden op http://www.sgg-igs.com/structure/

Volgens mij moet dit ook WBDBO 60 min kunnen worden uitgevoerd?

ps. in de huidige situatie zijn de wanden tussen brandcompartiment en trappenhuis WRD 30 min uigevoerd.

bastiaan van den broek
    Participant
    Post count: 41

Dan 30 minuten handhaven. Maar waar liggen nu de brandscheidingen? is de deur tussen trappenhuis en voorruimte ook 30 min?

anonymous
    Participant

Bijgevoegd pdf met huidige situatie rond trappenhuis en een nieuwe situatie.
    kantoor_1.pdf

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    ab
    Participant
    Post count: 205

2.106, lid 4, is niet van toepassing: wbdbo 60 minuten. Bestaande bouw is 20 minuten (2.113, lid 1).
    Het Bc mag rechtstreeks toegang tot het trappenhuis verschaffen.

Deze verbouwing als nieuwbouw beschouwen, dus 60 minuten.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.