Brandpreventieforum Forums Brandmeldinstallatie en Ontruimingsinstallatie Jaarlijkse beheerderstaak vanuit NEN2654-1:2015

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 2
    #49483 |

Even benieuwd hoe de markt het e.e.a. nu oppakt. Met het bekrachtigen van de NEN 2654-1 : 2015 vanuit het bouwbesluit is er daadwerkelijk iets verandert in het uitvoeren van beheerderstaken. Wat mij tot dusver opvalt is dat het lijkt dat vanuit de markt er weinig tot geen invulling wordt gegeven aan de jaarlijkse beheerderstaak die aan het beheer is toegevoegd. Wat is jullie ervaring in deze?

kruisje pietersenkruisje pietersen
    Bijdrager
    Post count: 170

Voor zover ik begrepen heb is het voor erkende bedrijven niet mogelijk om hun onderhoud conform de NEN2654-1:2015 uit te voeren omdat deze norm niet in de regeling is aangewezen. Het jaarlijks uitvoeren van beheerderstaken is overigens alleen noodzakelijk als de onderhoudsinterval meer dan 1 jaar wordt. Dit moet dan wel weer in het onderhoudsplan worden vastgelegd.

X never ever marks the spot

d schelhaas
    Bijdrager
    Post count: 2

Voor zover ik begrepen heb is het voor erkende bedrijven niet mogelijk om hun onderhoud conform de NEN2654-1:2015 uit te voeren omdat deze norm niet in de regeling is aangewezen. Het jaarlijks uitvoeren van beheerderstaken is overigens alleen noodzakelijk als de onderhoudsinterval meer dan 1 jaar wordt. Dit moet dan wel weer in het onderhoudsplan worden vastgelegd.

Dankjewel voor jouw reactie. Ik vraag mij wel af waar jij de stelling m.b.t. noodzakelijkheid jaarlijkse beheerderstaak in relatie tot de onderhoudsinterval mee kan onderbouwen. Zit dat volgens jou in de ruimte die gegeven wordt in de aanhef onder 5.5.2.4 van de NEN 2654-1?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.