6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 5
    #2670 |

Waar kun je de cursus volgen om instructeur te worden om uiteindelijk de cursus Beheerder BMI te worden?
    Zijn er ook vrijstellingen? Zo ja welke dan?

richard visser
    Bijdrager
    Post count: 325

Ik neem aan dat je cursus beheerder bedoeld conform NIBHV.

Voor examinator moet je minimaal onderhoudsdeskundige zijn.

Voor instructeur zijn er geen eisen, ik denk alleen dat je cursisten wel een bepaalde basis verwachten, dus Installatiedeskundige, onderhoudsdeskundige, projecteringsdeskundige en een paar jaar ervaring…….

thijs heijda
    Bijdrager

Bedankt Richard. Inderdaad die cursus beheerder conform NIBHV.

Nergens kan ik die eisen vinden of waar je de cursus tot instructeur kunt volgen. Dit krijg ik wel gevonden voor bijvoorbeeld instructeur Brand en Ontruiming uit de BHV module dus vandaar de vraag daarvoor.

richard visser
    Bijdrager

Thijs, er bestaat geen cursus voor instructeur.

Iedereen mag de cursus geven, voor het afnemen van het examen worden wel eisen gesteld. Maar zorg dat je veel kennis hebt voordat je begint. Als je een cursus geeft verwachten je cursisten wel dat je de stof zelf feilloos beheerst.

Als je installatiedeskundige, onderhoudsdeskundige en projecteringsdeskundige hebt en veel praktijkervaring heb je een aardige basis. Om een beheerder goed te kunnen opleiden moet je goed op de hoogte zijn van de regelgeving en de taken van een beheerder. Ook is wat kennis en ervaring handig als je vragen krijgt van je cursisten.

Wat is je basis en waarom zou je de cursus willen geven? Waarom volg je zelf niet de cursus ergens anders, even de kunst af kijken….

thijs heijda
    Bijdrager

Op ons bedrijf hebben we verschillende type installaties en we zijn zoekende naar een goede werkwijze. Grote groepen personen opleiden heeft weinig zin maar wanneer echt verplicht zou zijn kan een interne instructeur een optie zijn (kosten). In het onderzoek willen we dat wel meenemen. We hebben 2 personen die zich alleen maar bezig houden met onderhoud van de installaties zoals dat verplicht is. Die hebben veel kennis hiervan.

Voor nu weet ik even voldoende en kunnen we dit meenemen. Zelf ben ik al opgeleid persoon overigens.

Bedankt voor jouw input Richard.

richard visser
    Bijdrager

Als je iemand wilt laten opleiden, kijk eens op onze website bij nieuws…..

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.