Brandpreventieforum Forums Bouw installaties t.b.v. nieuw bedrijfspand

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 3
    #754 |

Ik heb een nieuw bedrijfspand, 2 lagen(b.g. en 1e verd.). Op de begane grond komt een kantoorruimte, opp. 65 m2. Hier is reeds een BSH geplaatst door de hoofdaannemer. Op de 1e verdieping(welke als optie gekozen kon worden) een keukenblok met grote tafel(kleine kantine) ook deze opp. is 65 m2. Welke installaties moet ik aanleggen i.v.m. brandveiligheid. Is er op de verdieping ook een BSH nodig, had de aannemer deze moeten plaatsen na het aanbrengen van de verdiepingsvloer? Het aantal personen werkzaam in het kantoor is 6. Wie kan mij hierop een antwoord geven. Alvast heel erg bedankt.

jano
    Bijdrager
    Post count: 222

Als het goed is dan uw nieuwbouwpand(?) door de gemeente / brandweer getoetst en is daarna indien akkoord een bouwvergunning afgegeven. Op de tekeningen en documenten behorende bij de bouw aanvraag zullen toch denkelijk de voorzieningen die aanwezig moeten zijn, zijn opgenomen.
    Als het bouwplan zoals ik van u begrijp maar een gebruiksoppervlak van 130 m2 (b.g. en verdieping) heeft, dan is een brandslanghaspel niet noodzakelijk. In de meest voorkomende situaties is een bsh pas noodzakelijk indien het oppervlak 500m2 en groter is. Noot: Bij een kinderdagverblijf is ongeacht de grootte van vloeropervlak altijd een bsh nodig.
    En is het oppervlak echt niet groter dan 130 m2 dan is een brandmeldinstallatie of ontruimingsalarminstallatie niet noodzakelijk (is echter wel afhankelijk welke wijziging van de bouwverordening in uw gemeente wordt gehandteerd).

jano
    Bijdrager
    Post count: 222

Om een goed beeld te krijgen van uw pand. Het verzoek om tekeningen op dit forum te "gooien", want het is mogelijk dat er nog iets anders speelt. Is het mogelijk een bedrijfsverzamelgebouw?

floep
    Bijdrager
    Post count: 3

Om een goed beeld te krijgen van uw pand. Het verzoek om tekeningen op dit forum te "gooien", want het is mogelijk dat er nog iets anders speelt. Is het mogelijk een bedrijfsverzamelgebouw?

Het is inderdaad een verzamelgebouw.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.