Brandpreventieforum Forums Brandmeldinstallatie en Ontruimingsinstallatie informatie bmc + software gezocht.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 7
    #2094 |

hoi,
    ik ben op zoek naar informatie van een geadreseerde brandmeldcentrale.
    het type is ANX 95E NL van het merk hi-safe of eltek.
    ik kan op internet niks daarvan vinden…
    +
    ik ben op zoek naar software voor de computer voor de programering van die desbetreffende bmc.

een foto van de desbetreffende centrale:
    http://www.secretplay.de/fotogalerij_bmi/cent2-1.JPG

geschiedenis:
    ik heb 4 weken terug deze bmc overgenomen van iemand die hem weg wou gooien omdat ie het niet meer deed.
    ( als je er spanning op zette dan ging er van binnen een micro-controler branden. )
    ik heb deze micro-controler gister vervangen en nu doet ie het dus weer.
    ik heb alleen geen handleiding daarvan en nog erger geen software.
    ik heb al een bedrijf gebeld die deze bmc verkochten, maar die website bleek al meer dan 15 jaar niet te zijn geupdate want ze doen niks meer aan brandbeveiliging :?

ik wil deze centrale echt werkend heben, niet voor een bedrijf maar voor de verzameling.
    ik ben namelijk een verzamelaar van de bmi en dit is mijn 2e centrale.
    verder heb ik ook nog een hoop handmelders slow-whoops indicators rook/hittemelders etc.
    later in mijn leven wil ik dolgraag inprogrammeur / in bedrijfstelling van de bmc worden.
    ( of iets in die richting ^^ )

oja voor de server admin:
    toen ik me registreren wilde kon ik bij werk niet kiezen voor student, dan gaf ie een fout : kies bij werk uw werk uit ( of zoiets )
    mvg eddie van hoogstraten. ene vrolijk :kerstman: en een happy new year.

leon rijsdijk
    Bijdrager
    Post count: 48

Hallo Eddie

Wat wil je weten over de BMC je kan deze centrale ook via het menu programmeren de software heb ik wel maar mijn werkgever (hi-safe) zal het vast niet leuk vinden wanneer ik deze weggeef.
    Iniden je vragen heb over deze bmc geef me maar een PBtje.

Groet leon

eddie van hoogstraten
    Bijdrager

heeft iemand een idee waar het probleem kan liggen waarom de toetsenbord het niet doet ?
    de sleutelschakelaar is al verwijdert en de contacten met elkaar verbonden…
    foto van de desbetreffende centrale:
    http://www.secretplay.de/fotogalerij_bmi/cent2-1.JPG <— = buitekant
    http://www.secretplay.de/fotogalerij_bmi/cent2-2.JPG <— = binnekant

wat betreft de reacties tot nu toe: HARTELIJK DANK, HET HEEFT ME ECHT GEHOLPEN.

leon rijsdijk
    Bijdrager
    Post count: 48

Mag ik weten waar hij vandaan komt kan ik de software erbij zoeken.
    Sleutel schak witte stekertje alleen loshalen niet doorvebinden.

jelle van der weide
    Bijdrager
    Post count: 1

Deze centrale komt van Eltek. Tegenwoordig is dit Hertek

Bij Hertek is in ieder geval de software/firmware’s en bijbehorende handleidingen te vinden.
    Dus je kunt altijd eerst even een belletje wagen. Al denk ik niet dat ze de software geven aangezien zij hier ook weer een code aan hebben gekoppeld.

De gebruikershandleiding willen ze zonder problemen wel geven denk ik, anders ik wel.

eddie van hoogstraten
    Bijdrager

hoi alemaal,
    allereerst wil ik iedereen een alvast een gelukkig nieuwjaar wensen,

leon:
    ik heb inmiddels vernomen van jelle dat ie van hertek komt,
    en het toetsenboord doet het nog steeds niet xD ( hardnekigge probleem ^^ )
    hij zou het nu gewoon moeten doen, want als ik de spanning eraf haal en weer erop zet dan geeft hij aan:
    GEREED VOOR GEBRUIK ( sleutelschakelaar verwijderd > witte stekkertje los > dus niet doorverbonden… )

jelle:
    bedank alvast, nu weet ik in ieder geval dat ie van (vroeger eltek) hertek komt.
    als u de gebruikershandleiding wilt geven: GRAAG, hoe kunt/wilt u die geven ?
    het zou nu wel vakantie bij de bedrijven zijn, maar na het nieuwjaar bel ik ze wel ens op.

optie a:
    heeft iemand een idee waarom het toetsenboord het niet doet ?
    optie b:
    als ik een nevenpaneel haal, en hem aansluit op de centrale, kan ik daarvan dan die toetsen niet gebruiken om hem te configureren ? dus in feite de toetsenboord "omzeilen" en via een andere toetsenboord in laten komen ?
    dan moet ie natuurlijk wel van hertek zijn, maar zou dat mogelijk kunnen zijn zonder inprogrameren ?
    of optie c:
    laten nakijken door hertek. zou zo een reparatie/controle duur zijn ?

dat was het wel voor nu,
    mvg, eddie van hoogstraten.
    ( owja, ik heb binnen 2 weken een primeur:
    ik heb 4 verschillende amerikaanse handmelders ( pull-stations ) besteld, ze zijn nu onderweg naar mij ^^,
    tot zover ik weet ben ik de enige die amerikaanse handmelders heeft. )

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.