Brandpreventieforum Forums Beheersbaarheid van brand Indeling gebruiksfunctie BvB

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 125
    #2732 |

Ls,

Bij een bestaande kartbaan is geconstateerd dat er een overschrijding is van de compartimentsgrootte. In welke gebruiksfunctie dient men het circuit in te delen? Normaliter zou ik gaan voor de bijeenkomstfunctie, echter is het de vraag of dit reëel is. Dit kan namelijk voor de toekomst nog wat gevolgen hebben als de bepaling nu anders uitvalt.

Graag verneem ik jullie visie in deze…

freddy x
    Bijdrager
    Post count: 67

Ik zou eerder denken aan "overige gebruiksfunctie"…

ivo de hoogen
    Bijdrager

Ik denk al ik een paar dagen wacht dat er meerdere gebruiksfunctie genoemd gaan worden, dit geeft maar weer aan dat niet alles zomaar in een hokje is te plaatsen.

johan
    Bijdrager
    Post count: 621

wat te denken van een sportfunctie ?

ivo de hoogen
    Bijdrager

En dat is twee… Industriefunctie, zou mogelijk ook kunnen… Maar gezien evt toekomstige uitbreidingen en flexibiliteit moet ik een doordachte keuze maken.. Ik moet ook kunnen onderbouwen waarom ik er voor kies… In de basis lijkt het een simpele vraag, maar als je er eenmaal mee bezig bent wordt het toch wat complexer…

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2277

Tot hoever moet die flexibiliteit gaan? Als je nu al weet dat er een evenement georganiseerd moet kunnen worden, of dat er een winkel in moet kunnen komen, kun je de eisen voor industrie, winkels en bijeenkomst op een hoopje gooien, en de strengste eis voor jezelf als richtlijn aannemen.

Ik neem aan dat de hal (nog) niet verder bouwkundig wordt ingedeeld, dus qua voorzieningen en kosten zou het mee kunnen vallen.

ivo de hoogen
    Bijdrager

@joachim, dat klopt. Het is echter een bestaand bouw die achteraf beoordeeld moet worden, soort achterstand handhaving…. Echter, een horecaondernemer is uiterst flexibel met zijn diensten laten we maar zeggen, ik wil voorkomen dat hij later in de problemen komt. Waarschijnlijk komt het uit op een sportfunctie, dat maakt uiteindelijk niet zoveel verschil binnen BvB met lichte bijeenkomstactiviteiten, zeg maar… Ik zit wel met de gevaarszeting van de brandstoffen die met sport normaliter niet tegenkom en waar BvB geen rekening mee houdt…

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2277

Die opslag van brandstoffen zal waarschijnlijk buiten het ‘huishoudelijk gebruik’ vallen, toch? Dan zou er sowieso nog een beetje bescherming uit de Wet milieubeheer moeten voortkomen. En in BvB kun je die als inventaris/variabele vuurlast meenemen. Denk dat het in eerste instantie dus wel goed komt met de beheersbaarheid/veiligheid.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.