Brandpreventieforum Forums Bouw indeling compartimentering

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 13
    #1683 |

ik zit een beetje te worstelen met de indeling van de brandcompartimentering, subbrandcompartimentering en de rookcompartimenten van een kantoor gebouw wat een opdracht voor school is.
    ik weet wel waat het aan voldoen moet: maximale opp wat de loopafstanden zijn voor de vluchtroutes dat soort dingen. heb er netjes een lijst van, van wat de eisen zijn voor het gebouw..
    Maar ik vraag me meer af. als ik een brandcompartiment heb daar moet dus een rookcompartiment inzitten. maar hoe deel je dat dan in. is dat bv een kantoorruimte of meerdere kantoorruimtes.. daar kan ik niet echt eisen voor vinden..
    wel wat de maximale oppervlaktes zijn bij een bepaalde bezettingsgraad maar niet of het een ruimte is met een gang of wat dan ook.. iemand tips??

y0ze
    Bijdrager
    Post count: 9

Een brandcompartiment IS een rookcompartiment, het indelen van een extra rookcompartiment is alleen nodig als de loopafstanden te lang worden vanuit een ruimte tot aan de deur van het brand/rookcompartiment. Die afstand kan je in het BB vinden. (30 meter bijvorbeeld)

ann nijhuis
    Bijdrager
    Post count: 13

ow vandaar.. die afstanden heb ik al ogezocht. kan nu mooi verder.. heel erg bedankt voor je reactie

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.