Brandpreventieforum Forums De Koffiehoek Ik wil Preventist worden

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 17
    #1311 |

Hallo allemaal,

Ik wil al een tijdje lang preventist worden, ik heb 3 jaar ervaring bij de brandweer Harderwijk ben inmiddels verhuist naar Capelle aan den Ijssel, ben nu werkzaam als brandwacht Bij Ridderikhoff brandpreventie & safty.
    Ben afgelopen maand klaar met mijn hoofdbrandwacht (keuze module controle functionaris brandpreventie)
    En nu ben ik bezig voor VCA-VOL.

voor opleiding is: LTS Metaal
    MBO beveiligingsbeambte

Wat geven jullie mij voor advies om mijn doel te bereiken?

Alvast bedankt!!

palmpie
    Bijdrager
    Post count: 1222

gewoon solliciteren… :wink:

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

Ik zou beginnen met alvast even bij jou werkgever proberen een cursus te volgen in de richting van brandpreventie. Hier zijn enkele mogelijkheden: http://www.brandpreventieforum.nl/woord … pleidingen

Als je eenmaal iets hebt aan opleiding, is denk ik de ingang naar een gemeente iets makkelijker.

Mischien helpt het ook om Palmpie heel lief aan te kijken.

arjen
    Bijdrager

Ik begrijp het, maar wil me graag goed voorbereid solliciteren, met de nodige papieren dus, ik vind het slodig staan als je solliciteerd met Controle functionaris brandpreventie en niet aangenomen worden als dat ik aan kan tonen dat ik bezig ben me steeds meer te ontwikkelen. ik zit zelf nog aan MTS bouwkunde te denken (avondopleiding) daar zijn alleen een aantal modules toch van belang of heb ik me verkeerd laten voorlichten?
    Of is het beter inspectie functionaris brandpreventie te doen?

johan
    Bijdrager
    Post count: 621

De opleiding (hoofd brandmeester) Preventie is bij het NIFV nog in ontwikkeling maar wordt door AVD al minimaal 4x per jaar verzorgd. De opleiding wordt afgesloten met een examen bij het NBBE.

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

Arjen,

Ik zou geen MTS bouwkunde gaan doen als je een dergelijke functie op korte termijn ambieert. MTS bouwkunde is welliswaar een erg goede basis, maar na deze opleiding moet je nog steeds beginnen met de opleiding in de richting van brandpreventie. Brandpreventie word nagenoeg niet behandeld op mts bouwkunde.

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

kijk eens hier: http://www.brandweer.nl/organisatie/wer … vacatures/

Naast opleiding is het zorg dat je goed voor ogen hebt wat je wilt.
    wil je gaan handhaven, plantoetsen, of een combinatie?

arjen
    Bijdrager

kijk eens hier: http://www.brandweer.nl/organisatie/wer … vacatures/

Naast opleiding is het zorg dat je goed voor ogen hebt wat je wilt.
    wil je gaan handhaven, plantoetsen, of een combinatie?

In eerste instantie lijkt handhaven mij op dit moment het leukst maar uiteraard wil ik op later tijdstip dat uitbreiden.

y0ze
    Bijdrager
    Post count: 9

De nieuwe preventie opleidingen zijn deels op de werkplek. Je hebt dus zowiezo een werkplek nodig.

Gewoon soliciteren en de opleiding op kosten van die gemeente/organisatie doen.

arjen
    Bijdrager

De nieuwe preventie opleidingen zijn deels op de werkplek. Je hebt dus zowiezo een werkplek nodig.

Prima dan ga ik daarmee beginnen!!

Alvast bedankt voor jullie Hulp!!!

johan
    Bijdrager
    Post count: 621

Bij AVD heb je geen werkplek nodig hoor, daar kun je gwoon de cursus volgen. Gisteren zijn nog 45 door AVD opgeleide cursisten op examen geweest bij het NBBE.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.