Brandpreventieforum Forums Gebruik Iconen Autocad

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 18
    #507 |

Wie kan mij vertellen waar ik kan vinden…of nog beter..wie kan mij de iconen sturen betreft de Brandpreventie voor gebruikersvergunning, te gebruiken in Autocad 2002?

Alvast bedankt,

Chantall Breyaen

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2268

De beheerder van deze site (Adminstrator Emiel van Rossum) heeft ze vast wel ergens slingeren.

Verder zou je zelf eens een zoekactie kunnen wagen met Google, op ‘pictogrammen autocad’ bijvoorbeeld. Dan kom je de leukste dingen tegen!

Bijvoorbeeld: http://www.cadcollege.com/tools/symbolen/veiligheid.htm

Verder kent AutoCAD al sinds enkele jaren de mogelijkheid om afbeeldingen uit andere programma’s te importeren en te gebruiken. Je kunt dus ook een jpeg-je in je tekening koppelen. Mijn ervaring met blocks van anderen is dat ze vaak nodeloos ingewikkeld in elkaar zitten, slordig getekend zijn, op idiote layers staan, etc. etc. Wanneer ik zoiets nodig heb teken ik het vlug even zelf, dan weet ik in ieder geval zeker dat ik heb wat ik wil hebben.

guust
    Bijdrager
    Post count: 227

Ik zou de pictogrammen in een tekening kunnen zetten en doormailen maar waarvoor heb je ze exact nodig??

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

De beheerder van deze site (Adminstrator Emiel van Rossum) heeft ze vast wel ergens slingeren..

Inderdaad :)

Ik zal vanavond eens het een en ander opzoeken en mailen ;)

Edit: ik heb ze net gemailt.

Verder kent AutoCAD al sinds enkele jaren de mogelijkheid om afbeeldingen uit andere programma’s te importeren en te gebruiken. Je kunt dus ook een jpeg-je in je tekening koppelen. Mijn ervaring met blocks van anderen is dat ze vaak nodeloos ingewikkeld in elkaar zitten, slordig getekend zijn, op idiote layers staan, etc. etc. Wanneer ik zoiets nodig heb teken ik het vlug even zelf, dan weet ik in ieder geval zeker dat ik heb wat ik wil hebben.

Ik in het een erg slordige methode om pixel based (jpeg’s/gifs’/enz) in een vector (autocad) omgeving te gebruiken omdat je de geinporteerde plaatjes niet mee kan schalen. Dus het beste is toch dit te voorkomen behalve als het om bijvoorbeeld foto’s e.d. gaat.

chantall
    Bijdrager
    Post count: 18

thanks voor de snelle antwoorden….the Mask van engeltje is geinig, maar heb ik hopelijk niet nodig!!!!haha

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2268

welke Mask??? :?:

importeren van objecten heeft absoluut niet mijn voorkeur, maar ik zeg alleen dat het KAN! :D

J.

evz
    Bijdrager
    Post count: 83

Wie kan mij vertellen waar ik kan vinden…of nog beter..wie kan mij de iconen sturen betreft de Brandpreventie voor gebruikersvergunning, te gebruiken in Autocad 2002?

Alvast bedankt,

Chantall Breyaen

Als je wilt kan ik je een Demo-mapje opsturen met stickers van noodverlichting en brandmelding (let op collecter’s item)!
    Hierbij kun je op een bestaande tekening inplakken waar je wat wilt plaatsen!

groetjes

petert
    Bijdrager
    Post count: 196

Als je wilt kan ik je een Demo-mapje opsturen met stickers van noodverlichting en brandmelding (let op collecter’s item)!

groetjes

Mocht je toch aan het mailen zijn…
    collecter’s item :D

evz
    Bijdrager
    Post count: 83

groetjes

Lastig mailen met stickers :wink: blijft plakken aan de digitale snelweg.
    Met KPN kan ik wel iets regelen!

petert
    Bijdrager
    Post count: 196

groetjes

Lastig mailen met stickers :wink: blijft plakken aan de digitale snelweg.
    Met KPN kan ik wel iets regelen!

Hmm lezen is een kunst….

henk van buuren
    Bijdrager
    Post count: 222

http://www.vebon.org/?pagina=992

succes.
    een goed begin is het halve werk.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.