4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 91
    #2430 |

Goedemiddag,

In een pand met totaal detectie heb ik een natte ruimte van 2x2mtr, hier zit geen rookmelder in. deze ruimte is te betreden door een deuropening (deur is eruit gehaald). Tussen de opening en het plafond zit nu ongeveer 50 cm wand van 7cm dik.
    Dit is dus eigenlijk de scheiding tussen twee ruimtes. Nu hebben ze garderobe kastjes geplaatst(3 smalle kastjes) in de natte ruimte en ben ik verplicht om een rookmelder aan te laten brengen. Klopt dit? Het is een ruimte van 2×2 als er brand is dan is de rook zo door de opening naar de andere ruimte waar wel een melder zit.

heeft iemand een optie?

Alvats bedankt.

Gr Ron

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2261

Nu zit ik niet in de projecterings-hoek, maarreh… een rookmelder in een natte cel?! :shock: Wat verwacht je van dat ding dan?

ronr
    Bijdrager
    Post count: 91

Hallo Joachim,

De melder zit in een natte ruimte, hiermee bedoel ik een getegelde voorruimte van toiletten voorzien van een wasbak. Zonder garderobe kastjes hoeft hier geen rookmelder in. aangezien de garderobe kastjes nergens anders heen kunnen, heb ik dit probleem.

Gr Ron

ab
    Bijdrager
    Post count: 205

De voorruimte is een andere ruimte. zeer zeker als de voorliggende ruimte een verkeersruimte is. Wanneer de voorliggende ruimte een verblijfsruimte is kun je beide als een ruimte beschouwen indien de sparing aan de minimale hoogte en breedte voldoet die voor een verblijfsruimte is vereist. Uiteraard moeten de ruimten wel met de van toepassing zijnde Dmaat bewaakt kunnen worden.

Kortom:
    – niet ophangen en rookproef doen;
    – niet ophangen, beide ruimten technisch als één ruimte uitvoeren, bewaakt binnen de Dmaat van bestaande melder;
    – wel ophangen en loze meldingen voorkomen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.