Brandpreventieforum Forums Gebruik hoeveel bhv-er / nachtzusters ?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 181
    #352 |

Bij een zorgcomplex met diverse los staande gebouwen is er sprake van een zusterpost met twee nachtzusters. Het complex bestaat uit zes gebouwen met ieder 12 bewoners. De bewoners varieren van dementerde bejaarden, geestelijk gehandicapten, meervoudig gehandicapten en bedlegerige meervoudig gehandicapten. De gebouwen voldoen aan alle nieuwbouweisen en er slapen niet meer dan 2 patienten per rookcompartiment. Weet iemand of er regels zijn, waarin is bepaals binnen welke tijd de zusters moeten kunnen ontruimen ? 12 meervoudig gehandicapten op 5 minuten loopafstand van de zusterpost ?
    Ik heb er zo mijn bedenken bij.

Alles is overigens voorzien van een bmc met volledige bewaking en stil allarm via dect telefoon en doormelding naar de meldkamer brandweer.

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

Hier bestaat mijn inziens nog een "gat" in de regelgeving. Hier is weinig tot niks voor geregeld en dit is een probleem waar preventisten door heel nederland tegenaan lopen. BHV is alleen voor werkgevers om hun werknemers te beschermen. Hulpverleningsregio westbrabant heeft een beleidsstuk geschreven voor deze problemathiek, mischien kun je eens bij hen te raden gaan.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.