7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 11
    #2099 |

Beste Mensen,

Onlangs kreeg ik de vraag, of ik een handmelder glaasje kon regelen voor een verenging.
    Na even zoeken heb ik nog steeds geen oplossing gevonden,

Kan iemand mij misschien helpen..

Zie foto voor de handmelder..

http://img11.imageshack.us/img11/1788/img0451p.jpg

Bedankt!

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Het eenvoudigst is het bestaande glaasje opmeten en bij de glasboer laten snijden. Kies wel een dunne soort. Aan het plaatje te zien zal er aan het eind van het kettinkje waarschijnlijk een hamertje zitten om het glas mee in te slaan.

J. Nieuwland

richard visser
    Bijdrager
    Post count: 325

Nog eenvoudiger……Vervang de handmelder.

Ik weet dat je dan misschien de eenheis aantast, maar dit geeft in de praktijk niet zo veel problemen.

leon rijsdijk
    Bijdrager
    Post count: 48

Heel strik genomen zegt de norm dat de uitvoering van de handmelders als de handeling gelijk moeten zijn dus in somige gevallen kan het vervangen van deze handmelder een probleem zijn, daarbij komt dat dit type niet meer op een gecertificeerde installatie gebruikt mag worden.
    Overigens hebben ze bij siemens niet nog van deze glaasjes het zijn de gelijke als in een tf2 kiezer.

eddie van hoogstraten
    Bijdrager
    Post count: 7

wat zijn de afmetingen van dat glaasje ?
    mischien heb ik hier nog wel en glaasje liggen.

of wat J. Nieuwland al zij, dat is ook een goede oplossing.

( in geval dat de handmelder vervangen wordt, wil ik hem graag overnemen. ik heb een verzameling van handmelders daarom. )

mvg, eddie

richard visser
    Bijdrager
    Post count: 325

Beste Leon,

Natuurlijk weet ik wat de norm zegt over de eenheid.
    Ik vind alleen de beredenering met betrekking tot certificering niet correct.

Ongeacht of het wel of geen gecertificeerde installatie betreft, iedere vereiste installatie dient voor 100% aan de norm te voldoen.

jeroen sleurink
    Bijdrager
    Post count: 10

Hallo Rick,

Misschien moet je even op deze link kijken naar de site van AJAX firesafety.

Misschien is het formaat hetzelfde en kan je breekglaasjes bestellen. (Gaat meestal per 10 stuks).
    Er zijn nog meer leveranciers van handbrandmelders, die kan je natuurlijk ook even opzoeken. Google is je beste vriend.

Groeten,

Jeroen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.